Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ud af om der er patent på varen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Har fundet en lille køkkendims fra Kina, jeg godt kunne tænkte mig at producere i en bedre kvalitet(andre materialer). Men hvordan finder jeg ud af om der er patent på varen? 
Undskyld jeg ikke er mere specifik inden for produktet, men det går jo nok ikke ;-))

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Christian Vinther 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi  - www.eneret.dk - kan udføre en nyhedsundersøgelse, for at se om den er patenteret, og hvis I så laver den lidt anderledes, så det sikreste derefter er at få indleveret en patent ansøgning på

ideen, se mere på www.eneret.dk

mvh

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også foreslå Patent- og Varemærkestyrelsen, som du finder her.

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Christian,

Umiddelbart har du to gode muligheder:

1. Start med at søge lidt rundt selv.
På dette link ligger der noget yderligere information og guidelines som du kan bruge til at komme i gang. Og det er en god investering i din egen fremtid at prøve at søge lidt rundt selv:

  • Det stiller dig langt bedre som idéudvikler/opfinder hvis du tilegner dig metode i at kigge i patentlitteraturen
  • Du kan spare en del penge på at lave din egen afklaring
  • Du kan bruge dit input fra din søgning til at få nye idéer eller forbedre den idé du allerede arbejder med - patentlitteraturen er fyldt med inspiration

2. Du kan fortælle noget mere om hvad det drejer sig om (uden at røbe de centrale detaljer ved din køkkendims) og så er jeg sikker på at flere brugere kan hjælpe med forslag til søgeord, søgestrenge til patentbaserne mm.

Og nu hvor vi er ved det: husk nu også at overveje om det er rentabelt at beskytte din idé. Er markedet tilstrækkeligt attraktivt til at du kan skabe en omsætning som kan modsvare dine fremtidige patentomkostninger og vil du overhovedet være i stand til at forfølge evt. krænkere af dit patent skulle du opnå det?

Hvis du får behov for hjælp til at vurdere attraktiviteten af din idé og søger hjælp til en nyttiggørelsen af den er du også meget velkommen hos Opfinderrådgivningen. Læs mere om hvordan vi kan hjælpe dig på www.opfind.nu

Mange hilsner
Kasper

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)