Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminor

Jeg har starte min egen hjemmeside www.easyinvestor.dk 

Jeg kunne godt tænke mig nogle finansnyheder og jeg har også fået tilbud fra Ritzau, mit spørgsmål er om jeg skal oprette en artikel hver gang jeg får et nyhedstelegram. (Det kan jo hurtigt løbe op i flere tusinde artikler om året) jeg er bare bange for at det bliver svært at holde styr på så mange artikler.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:07

Hej Frederik

Øhm om du skal oprette en nyhed kommer vel an på hvad du vil med din side, jeg antager ikke ritzau vil lade dig cut and paste deres journalistik direkte ind på din side. Eller ?

Du kan f.eks. sætte RSS feeds op og på den møde styrer hvilke type overskrifter du vil præsenterer for din eventuelt med en intro tekst. Når brugerne så klikker på dette ryger de over til ritzau
http://da.wikipedia.org/wiki/RSS 

Igen jeg aner ikke hvordan ritzau udgiver/tillader sine artikler.

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 18:14

Hej Jens

Nej det er noget man betaler sig for, jeg tænkte også på om man ikke kan bruge RSS Feed eller noget i den still

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:21

Hvis du får data på en måde hvor på en reader kan kan læse det kan det sagtens lade sig gøre og joomla extensions har moduler til alle typer feeds, spørgsmålet er bare hvad er det præcis du modtager fra ritzau og må du gengive det

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 18:24

jeg kommer til at modtage nyheds telegrammer

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:29

Okay, så langt var jeg også med... modtager du dem i et brev i din postkasse eller får du en email med det i, skal du gå ind på et link, står der noget om Rss/atom osv. noget sted som du benytte til hive disse telegrammer ud.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 18:53

Hej Frederik, jeg var lige på Ritzau og kigge kunne ikke finde noget specfikt hvad det er du modtager telegrammerne som men det ser ud til det er rimelig standard formater hvor til rss feed må regnes

Taget fra deres side:
"5. NET-nyheder kan bruges på andre platforme - bl.a. mobil, iPad, RSS-feeds mv."

Mon ikke finans nyhederne også kan hives rundt i forskellige newsreaders

Se diverse moduler her:
http://extensions.joomla.org/extensions/news-display/rss-readers 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)