Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Exit confirm messages på en webshop - hvad synes du om det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg sidder og optimere webshoppen her til aften og har fået lavet en masse forbedringer for kunderne. Nu tænkte jeg at jeg skulle prøve at få optimeret salget samtidig, med noget som er rigtig synligt.

Det bliver noget A/B test.

Her er det jeg tænkte, der er fordele og ulemper ved det. Derfor vil jeg høre hvad i mener omkring det. Jo flere svar desto bedre :)

Det jeg tænkte på at prøve var sådan en:

Den skal selvfølgelig ikke vise sådan en "tør" besked. Tænkte noget i retningen af at man kunne få XXX kroner i rabat hvis man blev på siden og bestilte indenfor 1 time bla bla bla og ved at forlade siden vil man ikke kunne få XXX antal kroner rabat.

* Fordelen for mig / webshoppen kunne være at folk blev og bestilte noget

* Fordelen for kunden, at de får varende billigere

* en stor ulempe er jo så også at pop´ups er irriterende.

Jeg er splittet her, ved ikke om jeg vil forsøge eller jeg skal lade vær.

Men hvad synes i om det?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:35

Jeg ville måske ikke vende tilbage.

Jeg vil gerne selv bestemme hvor jeg vil hen, og bevare følelsen af kontrol.

Kender du det når du går i føtex uden at betale noget, - og du skal ud gennem kundeservice-afdelingen. Du skal sige til dem du skal ud fordi du ikke skulle købe noget. Du må ikke gå igennem kasselinien. Kunderne føler sig så utilpasse i den situation, - og føler sig presset til at købe et eller andet. Det er nok en god forretning for føtex, - for de få der føler sig en smule violated taler ikke om det.

Hvis du ikke har noget imod at nogle folk føler sig stødt af det, - så kan du jo prøve din A/B test.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:38

Jørgen Olsen:

Jeg ville måske ikke vende tilbage.

Hvis du ikke har noget imod at nogle folk føler sig stødt af det, - så kan du jo prøve din A/B test.

Er lidt den effekt jeg er bange for at det kan have. Derfor også usikker på om jeg vil tage en chance med en A/B test, kan jo være mine faste kunder som forsvinder. 

Takker for svaret :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:48

Du kan jo skrive i meddelelsen hvis der er plads:

"Hvis du føler dig krænket over denne meddelelse så ring til direktør Kim Vinberg på tlf. xxxx xxxx og vind en flaske vin"

Så kan du ofre et par flasker vin på at få en fornemmelse over hvor meget badwill exit-beskeden koster.

:-)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:53

Jørgen Olsen:

Du kan jo skrive i meddelelsen hvis der er plads:

"Hvis du føler dig krænket over denne meddelelse så ring til direktør Kim Vinberg på tlf. xxxx xxxx og vind en flaske vin"

Så kan du ofre et par flasker vin på at få en fornemmelse over hvor meget badwill exit-beskeden koster.

:-)

;) Kunne være en god måde at gøre det på. Vil jeg helt sikkert gøre hvis jeg vælger at prøve denne metode .

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Kim,
Den slags exit pop-ups bliver opfattet voldsomt negativt her i huset. Jeg støder oftest på dem på de mest sleazy amerikanske salgssider, og de sender signaler som "desperat", "respektløs" og "anmassende".
Jeg ville ikke vende tilbage til en webshop, der præsenterede mig for sådan en boks.
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:30

Frank Hellerup Madsen:
Hej Kim,
Den slags exit pop-ups bliver opfattet voldsomt negativt her i huset. Jeg støder oftest på dem på de mest sleazy amerikanske salgssider, og de sender signaler som "desperat", "respektløs" og "anmassende".
Jeg ville ikke vende tilbage til en webshop, der præsenterede mig for sådan en boks.

Så det afgjort, ingen boks skal komme frem. Heller ikke som A/B test :D takker for svaret :D

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 14:55

godt valg du har taget, for sådan en besked ville også gøre at jeg aldrig ville komme tilbage, de eneste sider hvor jeg synes det er okay med sådan en besked er f.eks. grooveshark.com hvor jeg hører musik, og hvor den spørger om jeg er sikker på jeg vil forlade siden, da det forhindrer mig i at komme til at lukke mit musik ved en fejl :)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)