Jeg sidder som altid og kigger lidt google analytics her om aftenen, og jeg har i længere tid forsøgt at få min afvisnings procent ned på den organiske trafik.
Det er lykkes mig at få den en smule ned, men slet ikke så meget som jeg kunne ønske mig. Jeg ligger i øjeblikket på ca 40% på trafik fra google, og har lagt næsten klippe fast på det de sidste 6 måneder.
Jeg synes at 40% er meget på organisk trafik. Men jeg har ikke rigtig nogle tal at sammenligne med. Hvad er jeres erfaring mht. afvisnings procent på webshops?
Det skal lige siges at mit forsøg på at få afvisnings procenten ned, har resulteret i en stigning i konverteringen. Så lidt godt er der kommet ud af det :)
Min afvisningsprocent er på 44%, så det er nogenlunde det samme. Men må også indrømme, at jeg ikke har gjort forfærdelig meget ud af hjemmesiden, da jeg i høj grad får mine kunder gennem mund til mund metoden.
40% er meget, men gudskelov er det din organiske trafik. Den har du jo rigtig god mulighed for at påvirke.. Det havde været langt værre hvis det var den direkte.
Kig på dine primære landingssider og se de enkelte afvisningsprocenter.
Herefter kan du kontrollere med din metabeskrivelse og din titel der vises i Google, så kan du prøve at lure af om der er et sammenstød mellem det der står i metabeskrivelsen, og så det de kommer ind på, på selve shoppen.
Hvis det du skriver i din metabeskrivelse ikke stemmer overens med den besøgendes forventninger er det klart at det resulterer i en højere bouncerate, da de så ikke finder det de leder efter og smutter igen.
Jeg takker for svaret. Jeg vil gå i gang med at kigge min meta titler og beskrivelser igennem, for at se om de passer med indholdet på siderne.
Jeg har måske også en lille ide om at mit udvalg af iPhone 4 covers ikke er helt rigtig. En stor del af min trafik lander på kategori sider med iPhone 4 covers, og der er bounceraten ca 44%
En ting der undrer mig, er at "iphone 4 cover lol" er den søgning jeg får 3. flest besøg på. Men der er ingen nye besøg. Altså 0% Bounceraten er 98,9% Men når jeg selv søger på den sætning, dukker min shop slet ikke op.
40% er meget, men gudskelov er det din organiske trafik. Den har du jo rigtig god mulighed for at påvirke.. Det havde været langt værre hvis det var den direkte.
Er ikke 100% enig. Hvis jeg ser på 20 forskellige danke webshops så er den gennemsnitlige afvisningsprocent 38%. Så 40% er ikke alamerende.
Men uden flere info, kan man ikke sige om 40 er meget eller lidt i forhold til netop din shop. Visse shop er glade for en afvisnigsprovent på 60 hvorimod andre skal ligge på 20. Der er så mange aspekter der skal tages med i vurderingen omkring afvisnigsprocenter, før man kan sige "good or bad".
Johannes, nu taler vi jo ikke om generelle shops. Vi taler om Allans. Nu kender jeg tilfældigvis Allan, hans shop og ved hvem hans kunder er, og har arbejdet med andre shops der sælger præcis det samme. Faktisk flere, så jo. Det jeg skriver er korrekt - Hans tal kan forbedres og det jeg giver af mulighed er en af måderne blandt mange.