Tjoh. jeg synes nok det er en sær regel. Det betyder jo reelt at jeg får væsentligt mindre i kørepenge hvis jeg kører til klinikken 61 gange om året end hvis jeg kører 60!
I realiteten er det mest realistiske nok at jeg kører ind EN gang om ugen og overnatter et pat nætter og kører hjem og holder lang weekend.
Derved kan jeg både få befordringsgodtgørelse for 50-60 dage samt diæter for overnatningerne.
Lyder det realistisk?
Ja det lyder ganske realistisk.
Og ja, reglerne er måske underlige, men sådan synes jeg sgu mange regler er....de er lavet af folk som ikke selv bliver berørt af dem.
Iøvrigt vil jeg lige sige, at jeg ikke kender reglerne på området, hvis du reelt ejer klinikken. Jeg tror faktisk slet ikke du kan udbetale kørselsgodtgørelse men kun befordringsfradrag, hvis du ejer den klinik du kører hen til. Men det kan være en af revisorerne (Peter hvor er du???) kan hjælpe med dette spørgsmål helt konkret :-)
Fordi jeg aldrig har fået en grund til at den skulle være andetsteds. Er der noget jeg ikke ved? :)
Peter - Revisor:
Hvorfor har du klinik hjemmefra??
Jeg har klinik god-krop i kbh, men jeg har også et behandlingslokale hjemme. Det er dog absolut primært i min klinik jeg tjener pengene.
Jeg har læst og læst på nettet og på skats egen side og synes ikke jeg er blevet klogere.
Min bogholder har desværre ikke kunnet komme med et klart svar omkring hvordan det skal gøres. Han har været til et oplysingsmøde omkring emnet med en fra skat, men kunne heller ikke få helt klare svar der.
Jeg tænker det rigtige er at få et bindende svar fra skat, men dt kræver jo at man ved hvordan spørgsmålene skal formuleres helt præcist (ihvertfald hvis man gerne vil forøge chancen for at få det svar man vil have)
Meget interessant indlæg! Jeg mener også, det er meget forskelligt, om det kan betale sig eller ej.
- Mine forældre har en firmabil, som de bruger privat og erhvervsmæssigt (gulplade). Reglerne kan jeg ikke huske 100%, som de er, men min far sagde, at det kommer også an på hvor meget bilen koster. Hvis den ikke koster ret meget kan det ikke betale sig, at købe igennem firmaet. Det skyldes vist, at de skulle betale et mindstebeløb til SKAT, når de brugte bilen privat og til firma. Jeg ved også, at de vist får noget fradrag på nogle forskellige ting som Benzin mv. da bilen jo er en "firma-bil".