Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny tøj butik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt på at starte en tøj butik i København, er dog bare usikker siden der meget tale om krisen, og at folk er bange for at bruge penge. Ideen for min butik er muligvis farlig i den her periode, da jeg tænker på at samle dyrt og mellem dyrt tøj. Altså vi snakke om en pris klasse mellem 10000 kr. for en dyr habit, og 3000 kr. for en almene habit, den form af pris skulle gerne trække en del forskellige kunder til.

Jeg har en række ubesvaret spørgsmål som i muligvis kan jeg hjælpe mig med.

Ville i kunne forstille jer at folk stadig har købekraften til at bruge 10000 kr. på et styk tøj ?

har i set sådan en butik i København området ?

Hvordan kan jeg tiltrække kunder med høj indkomst, og kunder med mellem god indkomst ?

Har i evt nogle gode råd er jeg åben overfor alle gode ideer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15101
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:15

Birger Christensen er et godt eksempel på, at det sagtens kan lade sig gøre, men det kræver en investering i millionklassen, hvis du vil op, og konkurrerer med dem...

Desuden sidder Birger Christensen på eneretten til flere kendte mærker i DK, så det bliver en svær kamp!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12943
Skrevet kl. 15:18

Hej

Det lyder ikke umidelbart til du har nogen erfaring med tøjbranchen, hvis det er tilfædet vil jeg virkeligt anbefale dig nøje ovevejer om det er en god ide det du har planer om. Har du overhoved gjodt dig nogle tanker om hvad det vil koste at indrette og gøre en butik attaktiv for dit kundesekment? 

Personligt tror jeg ikke på at du får succes med at blande high og low-end kunder. 

I KBH findes der skal kunder der gerne giver 10.000 eller mere for en habit, men den type kunder kræver også en en super service af fagfolk ..... hvad forudsætninger har du for at kunne klare den opgave?

Her er nogle af High-end butikkerne.

www.garodkin.dk

www.bindesboel.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:23

Ravn:

Personligt tror jeg ikke på at du får succes med at blande high og low-end kunder. 

Mener du helt seriøst, at 3000 kr for en habit er low-end kunder? Hvis det er, så er det i hvertfald low-end butikker, som du linker til, da både D&G, Armani Jeans mm laver habitter i det prisniveau og op efter...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:31

Fashion-Seller:
Mener du helt seriøst, at 3000 kr for en habit er low-end kunder

Ja det gør jeg man får nu altså ikke meget kvalitetshabit til 3.000 kr.  Der er som regel tale om habitter er limet sammen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:36

Ravn:

Fashion-Seller:
Mener du helt seriøst, at 3000 kr for en habit er low-end kunder

Ja det gør jeg man får nu altså ikke meget kvalitetshabit til 3.000 kr.  Der er som regel tale om habitter er limet sammen.

Habitter som er limet sammen? Det er godt nok noget af en udokumenteret påstand... Har du hørt om Super75 eller Super80 evt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:15

Fashion-Seller:

Habitter som er limet sammen? Det er godt nok noget af en udokumenteret påstand... Har du hørt om Super75 eller Super80 evt?

Med den påstand illustrere du var at du ikke har noget kendskab til habitters konstruktion. Så ved du nok heller ikke at de helt dyre habitter har indlæg af hestehår!!

Super 75 /80/ 100 osv. er et må for hvor fin ulden er, men det siger ikke noget om hvad type uld der er tale om.  Men hvor er det du vel hen mht. Super ??  

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)