Jeg har i forbindelse med juletiden været meget rundt i forskellige butikker, og som det legebarn jeg nu engang er, har jeg ikke kunne lade alle de nye tablets fra firmaer som Sony o.lign.
Konklusionen er dog efterhånden at få folk kan måle sig med Apple når det kommer til tablets.
Grafikken er aldrig lige så flot og clean som på iPad, og de fleste hakker desværre en del. Dog vil jeg sige at de fleste formår at lave relativt intuitive og brugervenlige interfaces.
Skal du bruge den til noget arbejde eller bare fritid?
For apple udnytter folks sociale intrerreser for at man skal have et forhold til andre der har apple. Hvis du mener skal vise noget i forhold til kunder er det jo noget som viser hvem du er.
Derfor hvis du tænker på at vise kunder noget på din tablet ville jeg foreslå apple. Hvis det er til hygge er det mere ligegyldig, så er det mere hvad der tiltaler dig selv.
Selvom nogle måske er modstander af apple, rammer de alligevel et eller sted og siger et eller andet til folk om du er lidt fremme i skoene, dybest inde.
Men her er jeg slet ikke kommet ind på brugervenlighed.
Med venlig hilsen Kongsted.
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!
Skal du bruge den til noget arbejde eller bare fritid?
For apple udnytter folks sociale intrerreser for at man skal have et forhold til andre der har apple. Hvis du mener skal vise noget i forhold til kunder er det jo noget som viser hvem du er.
Derfor hvis du tænker på at vise kunder noget på din tablet ville jeg foreslå apple. Hvis det er til hygge er det mere ligegyldig, så er det mere hvad der tiltaler dig selv.
Selvom nogle måske er modstander af apple, rammer de alligevel et eller sted og siger et eller andet til folk om du er lidt fremme i skoene, dybest inde.
Men her er jeg slet ikke kommet ind på brugervenlighed.
Med venlig hilsen Kongsted.
Hej Daniel,
tror såmænd bare jeg skal have en tablet fordi de nu eksisterer!
Kommer ikke til at bruge den til det store. Al mit arbejde foregår på stationær og vil blive ved med det. har en bærbar når jeg er ude ved kunder, og en med 17" skærm, da det ofte blot er for at demonstrere en hjemmeside. Og naturligvis til at tage med på ferie. Så min tablet bliver nok bare en hyggefætter, men ok, men kan jo være man ændrer mening på et tidspunkt, selvom jeg dårligt kan forestille mig det.
Engang jeg var på restaurant kom der en fin herrer ind. Han gik på til disken direkte og spurgte om du kunne tænke sig en ny hjemmeside og om de ville se nogle af hans ideer og andre projekter.
Han hev så lige hurtig en ipad op der var stillet op på hans arbejde. Det syntes jeg var rimelig blæret og proffecionel.
Hvis jeg skulle bruge den på ferie ved jeg min søster med hendes mand og 2 børn har nydt stort af deres ipad. De bruger den også til hurtigt at tjekke mails og en hurtig søgning på nettet, da den jo er hurtig og tage op og kørende.
De viser også billeder fra den, og hygger sig med ludo osv.
Med venlig Hilsen Kongsted. :)
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!