Jeg var i nogle år kæreste med en pige som var født i stjernetegnet Vædderen.
Sikke en energi hun havde. Det var til tider inspirerende og mange spændende ting fik hun slæbt mig med til. Men hun kunne også blive for meget af det gode, da der altid skulle ske noget. At sidde i sofaen og bare slappe af var udelukket.
En dag læste jeg en artikel i avisen om Joan Ørting og alle de ting hun havde gang i. Jeg tænkte ved mig selv om hun mon skulle være Vædder med al den ernergi. Jeg undersøgte det - og ganske rigtigt - det er hun.
Forleden snakkede jeg med en bekendt om den klinik hun arbejde på og jeg spurgte hende hvad stjernetegn den meget energiske leder af klinikken var født i. Jeg fik min mistanke bekræftet. Hun er Vædder.
Jeg har også stødt på mennesker som er født i Løven og som har haft et højt energi niveau.
Jeg har ikke forstand på astrologi - men er bare almindeligt nysgerrig på om der mon skulle være særligt mange Løver og Væddere blandt igangsættere.
Det er klart at man har et forspring i forhold til konkurrenter hvis man hver dag kan lægge bare 1 times mere arbejde i sin forretning på grund af et højere energiniveu.
Jeg kan huske at jeg igennem tiderne har læst mange interwievs med erhvervsledere - og noget jeg kan mindes er at mange fortalte om deres lave søvnbehov. Jeg kan huske en bankdirektør som fortalte at han kun havde behov for 4 timers søvn hver nat. Så var han 100% udhvilet.
Da jeg selv en gang imellem går og leger med tanken om at blive selvstændig - så tænker jeg samtidig på om det mon egentlig er et grundvilkår at man ikke kan forvente at klare sig som selvstændig hvis man som mig har brug for 8 timers uforstyrret søvn og har influenza 2 gange om året ialt ca. 16 dage + plus de løse sygedage.
Med andre ord skal man mon være Løve eller Vædder - og med et imunforsvar i superliga klassen for at blive selvstændig? |
Hej Hankiman
Min datter er vædder - og har aldrig sovet så meget, som gennemsnitsbarnet gør. Hun vågner senest kl. 7 i weekenderne og hun kan ikke sidde stille.... Der er et eller andet med de der stjernetegn. Jeg selv er Krebs, som pr. definition elsker familie og penge. Jeg sætter min familie over alt og er bogholder....
Michael