Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der overvægt af Løver og Væddere blandt iværksættere

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var i nogle år kæreste med en pige som var født i stjernetegnet Vædderen.

Sikke en energi hun havde. Det var til tider inspirerende og mange spændende ting fik hun slæbt mig med til. Men hun kunne også blive for meget af det gode, da der altid skulle ske noget. At sidde i sofaen og bare slappe af var udelukket.

En dag læste jeg en artikel i avisen om Joan Ørting og alle de ting hun havde gang i. Jeg tænkte ved mig selv om hun mon skulle være Vædder med al den ernergi. Jeg undersøgte det - og ganske rigtigt - det er hun.

Forleden snakkede jeg med en bekendt om den klinik hun arbejde på og jeg spurgte hende hvad stjernetegn den meget energiske leder af klinikken var født i. Jeg fik min mistanke bekræftet. Hun er Vædder.

Jeg har også stødt på mennesker som er født i Løven og som har haft et højt energi niveau.

Jeg har ikke forstand på astrologi - men er bare almindeligt nysgerrig på om der mon skulle være særligt mange Løver og Væddere blandt igangsættere.

Det er klart at man har et forspring i forhold til konkurrenter hvis man hver dag kan lægge bare 1 times mere arbejde i sin forretning på grund af et højere energiniveu.

Jeg kan huske at jeg igennem tiderne har læst mange interwievs med erhvervsledere - og noget jeg kan mindes er at mange fortalte om deres lave søvnbehov. Jeg kan huske en bankdirektør som fortalte at han kun havde behov for 4 timers søvn hver nat. Så var han 100% udhvilet.

Da jeg selv en gang imellem går og leger med tanken om at blive selvstændig - så tænker jeg samtidig på om det mon egentlig er et grundvilkår at man ikke kan forvente at klare sig som selvstændig hvis man som mig har brug for 8 timers uforstyrret søvn og har influenza 2 gange om året ialt ca. 16 dage + plus de løse sygedage.

Med andre ord skal man mon være Løve eller Vædder - og med et imunforsvar i superliga klassen for at blive selvstændig?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51

Hej Hankiman

Min datter er vædder - og har aldrig sovet så meget, som gennemsnitsbarnet gør. Hun vågner senest kl. 7 i weekenderne og hun kan ikke sidde stille.... Der er et eller andet med de der stjernetegn. Jeg selv er Krebs, som pr. definition elsker familie og penge. Jeg sætter min familie over alt og er bogholder....

Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hankiman:

Med andre ord skal man mon være Løve eller Vædder - og med et imunforsvar i superliga klassen for at blive selvstændig?

Ja, hvis du ikke er vædder, må du heller putte dig ned under gulvbrædderne og nøjes med at komme frem, når nogen kalder på dig.

Eller også kunne du overveje selv at tage magten over dit liv og bruge stjernerne til romantiske aftner med din elskede i stedet. Det egner de sig bedre til.

Eller med andre ord.
Jeg nægter at lade stjernernes stilling have indflydelse på mine beslutninger - og det er da lykkedes mig at spise hver dag i 45 år "and counting".

Venlig hilsen

Hans

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:01

Krebs her :)

tidligere valutamægler - så måske er der noget om det du skriver Michael.

Går ikke selv op i den slags, men hvem ved.........

Mht. at være selvstændig, så er det rigtigt at der er udfordringer hvis du er alene ved sygdom osv.

Har selv lige haft et par dage, så må der jo arbejdes lidt alligevel..

Men Vædder tror jeg nu ikke du behøver være

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:04

Jeg er skorpion, og synes da selv mit energiniveau er helt, hvor det skal være - men jeg tror heller ikke på den slags.

Jeg tror det er en personlig beslutning, man tager.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er den bankdirektør, du snakker om, faktisk jomfru. Hvis det er ham, jeg tænker på, starter han HVER dag med 10 km løb.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04

Hans Stokholm Kjer:

Ja, hvis du ikke er vædder, må du heller putte dig ned under gulvbrædderne og nøjes med at komme frem, når nogen kalder på dig.

Eller også kunne du overveje selv at tage magten over dit liv

Hej Hans

Jeg tror nu ikke, at det var det, der skulle læses mellem linierne - bare en ganske almindelig konstatering og undren...

Michael

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:10

Ha, ha - det er i mine øjne ammestuesnak af bedste skuffe! Hvad med ascendanten - betyder den ikke noget? Kan en bedre bud ikke også være noget med folks navne, hårfarve eller skostørrelser? Jeg har mødt rigtig mange iværksættere, som brugte over str. 45 i sko, så folk med store fødder er nok bedre iværksætter, ikke?

HVIS din 'teori' skulle have noget på sig, at skulle det gælde uanset kultur. Uanset social baggrund. Uanset køn og alder. Uanset etnisk/kulturel baggrund. Er det tilfældet, tror du?

Bortset fra det, så kan både energiniveau og søvnbehov trænes. Energi er fint, men hvis det ikke er fokuseret energi, så er det (i denne sammenhæng) ikke meget værd. 

Men jeg VED, at hvis du forventer ikke at kunne klare en opgave - fx at blive selvstændig - så er der gode chancer for, at din forventning går i opfyldelse.

/Marianne

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:11

Jeg tror ikke rigtigt på det der astrologi halløj, men det er nok meget kendetegnende for os væddere Big Smile

Derudover læste jeg for et stykke tid siden, at der åbenbart er et eller andet der rykker sig, så hvis man vælger at ændre stjernetegnene på den måde de skrev, vil jeg ikke være vædder længere, men noget andet. (Man fornemmer måske, at jeg ikke har fået sat mig rigtigt ind i det..). Men når man tilsyneladende kan rykke sådan rundt på tingene, er det bevis nok for mig på, at man nok ikke skal tage astrologi for alvorligt. For jeg for vel næppe nogle andre karaktertræk, bare fordi jeg skifter stjernetegn.

Selvfølgelig kan du sagtens blive selvstændig, selvom du har behov for 8 timers søvn. Det er klart at hvis dine konkurrenter arbejder hårdere og længere, er du nødt til bare at være klogere og udnytte din tid bedre. Men det ser jeg ikke noget problem i.

16 sygedage om året lyder til gengæld af ret meget. Det kunne være at du skulle starte med at se om der er noget du kan gøre der :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:15

Hej Hankiman

Jeg tror der er usandsynligt at der er nogen speciel sammenhæng mellem stjernetegn og succes i erhvervslivet. Nu er jeg ikke selv tilhænger af astrologi. Er teknisk/naturvidenskabelig så jeg må sige at jeg mangler og se beviser. Jeg syndes i alt beskedenhed det går meget godt. Vi har pt massere at lave og massere af potentielle nye kunder og jeg er tvilling. Jeg har bestemt brug for 8 timers søvn og ja jeg er også syg af og til. Jeg tror vi arbejder gennemsnit 37 timer om ugen men af og til (især op til deadlines) bliver det da til 40-50 timer. (jeg studere så ved siden af så for mig er ugen jo lidt længere)

Jeg tror du vil finde at der er andre ting der er lige så vigtige som at arbejde meget. F.eks. at vælge hvad du vil sælge, finde de rigtige produkter, finde ud af hvem du vil sælge dem til. Desto bedre du er til det desto mindre arbejde skal du lægge for at få succes.

Jeg tror tilgengæld at du skal arbejde en del for succes hvis du basere dine beslutninger på astrologi for det er lidt svære at sælge.

Når alt dette er sagt så kan der sagtens være en sammenhæng med hvornår folk er født da vi jo samler folk i årgange i folkeskolen. De ældste elever kan jo fysisk være tættere på elever i klassen over end de yngste i deres egen klasse. Det kunne sagtens have en betydning for dynamikken i en klasse og derved hvordan de enkelte elveres udvikling. Det er dog ikke noget jeg ved nær nok om til at kunne sige noget kvalificeret. Dog betyder det at hvis der er en korrelation mellem mellem stjernetegn og iværksætteri  behøver det ikke være på grund af stjernetegnet.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fokus:

Jeg tror nu ikke, at det var det, der skulle læses mellem linierne - bare en ganske almindelig konstatering og undren...

Muligvis.
Men astrologien er (i mine øjne) i sig selv et værktøj til at lægge ansvaret væk fra, hvor det hører hjemme.
Og trådstarters tanker om, at hans høje søvnbehov, lave immunforsvar og forkerte stjernetegn skulle kunne forhindre ham i at starte virksomhed kan være udtryk for det samme.
"Åh nej - det går nok ikke - jeg er jo ikke Lars Larsen..."

Vi har ikke ens grundvilkår, men vi kan alle (i hvert fald os, der er fysisk og mentalt raske) træffe beslutninger på egne vegne. Og jeg er sikker på, at selv en flittig vandmand kan få et fint resultat af at leverer god service til den rigtige pris.

Derudover kan jeg da sagtens se værdien i at beskæftige sin hjerne med ligegyldigheder ind imellem, når den skal have fred for virkelighedens udfordringer. Og på det punkt kan astrologi selvfølgelig være lige så givende som klassisk musik og Counter Strike.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)