Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker google på ved indeksering?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blot til orientering så melder Google selv ud at de bruger over 200 signaler til at rangere sites. Rundt omkring på Internettet er der flere forskellige bud på hvad disse +200 signaler måtte være, men i sidste ende er det jo en af Googles forretningshemmeligheder - så svaret finder du nok ikke så nemt.

Men du kan - ved at fokusere på de signaler der er nævnt her i tråden - påvirke de vigtigste parametre for ranking og dermed opnå hvad du ønsker.

/JG

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Blot til orientering så melder Google selv ud at de bruger over 200 signaler til at rangere sites. Rundt omkring på Internettet er der flere forskellige bud på hvad disse +200 signaler måtte være, men i sidste ende er det jo en af Googles forretningshemmeligheder - så svaret finder du nok ikke så nemt.

Men du kan - ved at fokusere på de signaler der er nævnt her i tråden - påvirke de vigtigste parametre for ranking og dermed opnå hvad du ønsker.

/JG

Det er langt fra alle signaler der er forretningshemmeligheder, Matt Cutts taler ofte om hvilke signaler der påvirker hvad. Så en masse af svarerne kan man finde ved at se alle videoerne med Matt Cutts igennem :)

EDIT: og nu skal man ikke tage Matt Cutts ord for værende den endegyldige sandhed, men hans videoer giver et godt indblik i hvad Google vægter.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Bennetsen:
Google kigger også på om og hvilke sites der linkes til.
Linker du til relevant information, vil det blive belønnet af Google

Er det så bedre at linke til en anden hjemmeside med mange besøgende eller lave sin egen underside med en relevant information?

Betyder det også noget i forhold til indeksering af ens site at man har sine undersider i undermapper med index.php som navn på undersiden?

Jeg mener er det godt eller dårligt i forhold til indeksering?

fx. www.domæne.dk/produkter/index.php for hver underside.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Skovlunde
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Er det så bedre at linke til en anden hjemmeside med mange besøgende eller lave sin egen underside med en relevant information?

Kan du lave en side med masser af spændende indhold, så er dette at foretrække. Det betyder måske endda at andre vil linke til din side, og du har noget indhold du kan ranke højt på...

Kan du give dine besøgende en bedre oplevelse ved at linke til en anden side, end til eget indhold, så ville jeg gøre det. Men dog kun i tilfælde hvor det giver en bedre oplevelse generelt :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rolf.

Fedt nok tak for det.

Jeg håber også det kan hjælpe Lars som er tråd starteren.

- Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Din interne linkstruktur bør være

http://www.domain.dk/sko/traesko.php


De eksterne sites skal være relevante.

Linker du til noget totalt irellevant fra din forside, vil du typisk opleve tæsk nedad i google.

Linker du til højest relevant information, vil det meget ofte give dig et skub op ad.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

og når du linkbuilder så glem alt om pagerank fordi page rank er et kodeord for ninja røg.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

og når du linkbuilder så glem alt om pagerank fordi page rank er et kodeord for ninja røg.

Pagerank er stadig en rankingfaktor omend en lille en (det kan vi vel godt blive enige om?), så generelt at kalde Pagerank for ninjarøg er nok at stramme den en tand.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:

Jeg er ved at samle en liste over alt det som google tager højde for når en side indekseres.

jeg er nået frem til følgende, men er der mere? (og er disse punkter korrekte)

Hej Lars

Jeg går ud fra at du spørger til hvilke faktorer der har indflydelse på en given websides rangering i Google?

I få fald tror jeg ikke at du finder meget bedre svar end denne analyse: http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Jeg vil desuden bemærke at metabeskrivelse ikke har nogen indflydelse på dine placeringer i Google. Det har de vist ikke haft siden 90'erne.

Dertil anvendes PageRank ikke længere, hvorfor denne også kan tages ud af ligningen.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:

Lars Kristensen:

Jeg er ved at samle en liste over alt det som google tager højde for når en side indekseres.

jeg er nået frem til følgende, men er der mere? (og er disse punkter korrekte)

  • antal backlinks
  • pagerank på sider der backlinkes fra
  • backlink tekster og tittel
  • antal besøgende
  • overskrifter
  • afvisningsprocent
  • tekst på siden
  • gennemsnits sidevisning pr besøgende
  • metabeskrivelse
  • Billeder og billedtekst

Hej Lars

Jeg går ud fra at du spørger til hvilke faktorer der har indflydelse på en given websides rangering i Google?

I få fald tror jeg ikke at du finder meget bedre svar end denne analyse: http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Jeg vil desuden bemærke at metabeskrivelse ikke har nogen indflydelse på dine placeringer i Google. Det har de vist ikke haft siden 90'erne.

Dertil anvendes PageRank ikke længere, hvorfor denne også kan tages ud af ligningen.

Læs lige forrige indlæg igen :), Pagerank bruges stadig som ranking faktor omend korrelation kun er omkring 0,11-0,12

Du kan læse mere her http://www.seomoz.org/blog/what-is-googles-pagerank-good-for-whiteboard-friday. Pagerank har fået langt mindre betydning end den oprindelige algoritme der var bygget på pagerank, men selvom Pagerank har fået langt mindre betydning er den stadig en ranking faktor.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)