Desværre ser det ud til at de priser der findes nu ikke ændrer sig voldsomt meget, og der ser fatisk ud til at vi måske kan forvente prisstigning.
Ja, her tør jeg jo godt lave et væddemål.
Et komplet 6 kw´s solcelleanlæg inkl. moms og montering kan nu erhverves for ca. 110.000-120.000 (for bare et år siden var prisen 135.000-150.000 for de billigste). Der er INTET som tyder på at priserne for solceller ikke vil falde inden for kort tid. Jeg tør godt sige at du om bare 1 år kan få et komplet anlæg for mindre end 100.000.
Ser vi på økonomien i det, så har Spar Nord lavet en beregning.
https://www.sparnord.dk/privat/produkter/bolig/energirigtig_boligraadgivning/energirapport/solceller/SOLCELLER.xlsx
Det er virkelig en skam de ikke tager den faktor med at solcellepriserne de seneste år er raslet ned. De er ellers dygtige nok til både at tilføje inflation, stigende elpriser etc. Men så snart det handler om kontraindikationer på rentabiliteten, så kan man godt udelade dette.
Jeg har tidligere haft denne debat, også med solcelleimportører, og de GARANTERER mig altid at nu er de så billige at de overhovedet kan blive, og jeg skal ikke forvente nogen prisreduktion i nærmeste fremtid.
Wonder why; de siger dette. Wonder why Spar Nord fortier halvdelen af sandheden.
Jimmy