hej Aminoer, håber nogle har nogle gode råd om hvordan jeg skal takle min problemformulering, evt. links osv. 1. redegør for begrebet søgemaskineoptimering, dets muligheder og den bagvedliggende matematiske opbygning. 2. analyser et par selvvalgte websteder fx Færch Plast, Beier Chokolade, hvor du specielt fokuserer på virksomhedernes søgemaskineoptimering og andre digitale markedsføringsmuligheder fx adwords. 3. Ud fra dine analyser skal du udarbejde et markedsføringskoncept for en nystartet virksomhed, der ønsker at gå online. Du skal i dit forslag til strategi blandt andet diskutere fordele og ulemper ved anvendelse af SEO og andre digitale markedsføringsstrategier. 4. Perspektiver til fremtidens online markedsføringsmuligheder. Dette er min problemformulering og er igang med at besvare første spørgsmål. Håber nogle har lyst til at bidrage med nogle gode ting :). Tak fordi du læste dette og håber på at høre fra dig. |
Den bagvedliggende matematiske formel (algoritme) er jo lidt svær at forklare, da den jo er hemmelig.
Dog kan du sikkert opsætte en ligning med en ca, 200 ubekendte, som teoretisk vil give dig en rankingfactor.
Mulighederne, må være alle de kendte faktorer der kan tweakes for at påvirke rangeringen.
Der kendes rigtig mange i dag, men deres indbyrdes påvirkning på rangeringen kendes ikke 100%.
Du kan dog med fordel opdele beskrivelsen i under kategorier f.eks:
Onsite optimering;
- Kodning
- Load hastighed
- Tekst og billeder
- Plugins
- Hosting land
- Bounce rate
osv
Offline optimering:
- Sociale Medier
- Backlinks
osv
se lidt her:
http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=885551