Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal starte en virksomhed, ved ikke Hvilken og hvordan jeg giver løn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle motiverende Aminoer!

Jeg har fulgt med et stykke tid på sidelinjen, og i den forbindelse også gået igang med en forretning.

Jeg har lige nu 2 problemer, som jeg håber der er en der kan svare på.

1) Jeg skal have et CVR nummer, dog regner jeg ikke med at virksomheden kommer til at omsætte for mere end 30.000kr det første år. - men tror det er nødvendigt til spørgsmål 2. Hvad ville være mest optimalt Samba eller enkeltmands virksomhed? - alt er lavet så har ikke flere udgifter, før vi har vores første ordre i hus.

2) Jeg skal aflønne 1-2 ansatte, de arbejder på en slags akkord. Altså de får penge for hver opgave de laver, så de bliver ikke timelønnet. - Hvad ville være den nemmeste måde her? og skal jeg bruge CVR nummer til det? ville det være nemmere at aflønne dem som freelancere?

Mvh

RAGGY

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:54

1. Et smba er dyrere og mere komplekst at oprette, men uden revisorpligt og uden personlig hæftelse, jeg vil dog gå efter et personlig ejet i begyndelsen. Det afhænger dog også en hel del af, hvad du skal i gang med og den risiko, der kan være i det.

Ja, det er meget lettere at aflønne freelancere. Dog vil du få moms på udgiften kontra lønudbetaling.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:03

Jonas Jørgensen:

1. Et smba er dyrere og mere komplekst at oprette, men uden revisorpligt og uden personlig hæftelse, jeg vil dog gå efter et personlig ejet i begyndelsen. Det afhænger dog også en hel del af, hvad du skal i gang med og den risiko, der kan være i det.

Ja, det er meget lettere at aflønne freelancere. Dog vil du få moms på udgiften kontra lønudbetaling.

Tusind tak for svaret,

Alright, har jeg forstået det ret at jeg kan oprette et enkeltmands virksomhed, uden at skulle indskyde nogen kapital, tilgengæld hæfter jeg selv 100% hvilket jeg også er okay med.

er det dyre at aflønne freelancere? eller hvad mener du? - jeg vil selvfølgelig gerne gøre det så billigt som muligt.

Mvh

Raggy

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:27

Ja, en enkeltmandsvirksomhed kræver ingen egenkapital.

Ja, det vil være en anelse dyrere at aflønne en freelancer for dig, hvis du ikke selv er moms registreret.

Er du momsregistreret og kan fratrække deres moms i din egen udgående moms, er det teoretisk billigere, men typisk vil din freelancer tage højde herfor og sætte deres pris det højere.

Ved normal aflønning, skal der jo betales andet end timeløn, der tilskrives også am bidrag og pension, samt ikke at forglemme feriepenge. på 12 ½ procent.

Regnestykket er halv kompliceret af alle de deludgifter, der pålægges en medarbejders timeløn.

Jeg vil tro en amino herinde sidder med den nøjagtige procentsats, som du skal ligge oven i en timesats, for at få den reelle udgift, så kan sammenligne med en freelance sats ekskl. moms.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:31

Hej
Husk at tilmelde dig iværksættermagasinet Start Op.

www.startopmagasinet.dk

Magasinet er fyldt med rådgivning og jeg er sikker på du kan finde lidt svar der.
Dog udkommer magasinet først i det nye år.

Men det er gratis at tilmelde sig og holde magasinet.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:36

Du kan læse lidt om lønberegning her

http://www.100svar.dk/loenadministration/

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:17

Ronni Larsen:

www.startopmagasinet.dk

Magasinet er fyldt med rådgivning og jeg er sikker på du kan finde lidt svar der.
Dog udkommer magasinet først i det nye år.

Det er da ganske friskt at omtale sig som Danmarks største iværksættermagasin når man end ikke er udkommet første gang...

Men held og lykke med projektet, hvis det bliver bare halvt så godt som selvtilliden, så skal det nok blive godt :-)

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:10

Hej Jens
Magasinet er jo igang med at blive produceret og til dato er der intet iværksættermagasin som er lige så stort og har samme indhold. Eneste på markedet i dag er et magasin på 30-40 sider hvor af de 28-30 af dem er reklamer!

Tilmeld dig magasinet det er GRATIS og lavet til jer iværksættere. Tag nu imod det med glæde istedet for at være sarkastisk her.
Tak for de rosende ord.

Hilsen
Ronni

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fint nok Ronni, jeg skal nok tage imod med åbne arme og glæde - men jeg læser ikke noget fordi det er størst, bedst, nyest eller ældst, men fordi det har reel værdi for mig. I al venlighed vil jeg opfordre dig til at fokusere på indholdet og ikke så meget på sidetallet.

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:52

Hej Jens
Selvfølgelig er indholdet det vigtigste.
Magasinet er skrevet af iværksætterne og historierne fortalt fra iværksætterne til hjælp til andre iværksættere så indholdet er meget relavant.
Hvis du vil og kan bidrage kan du tjekke websiten ud og komme med input på input siden.
Så er du også med til at bidrage til et godt magasin ,-)

Ses

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)