Hej alle motiverende Aminoer! Jeg har fulgt med et stykke tid på sidelinjen, og i den forbindelse også gået igang med en forretning. Jeg har lige nu 2 problemer, som jeg håber der er en der kan svare på. 1) Jeg skal have et CVR nummer, dog regner jeg ikke med at virksomheden kommer til at omsætte for mere end 30.000kr det første år. - men tror det er nødvendigt til spørgsmål 2. Hvad ville være mest optimalt Samba eller enkeltmands virksomhed? - alt er lavet så har ikke flere udgifter, før vi har vores første ordre i hus. 2) Jeg skal aflønne 1-2 ansatte, de arbejder på en slags akkord. Altså de får penge for hver opgave de laver, så de bliver ikke timelønnet. - Hvad ville være den nemmeste måde her? og skal jeg bruge CVR nummer til det? ville det være nemmere at aflønne dem som freelancere? Mvh RAGGY |
1. Et smba er dyrere og mere komplekst at oprette, men uden revisorpligt og uden personlig hæftelse, jeg vil dog gå efter et personlig ejet i begyndelsen. Det afhænger dog også en hel del af, hvad du skal i gang med og den risiko, der kan være i det.
Ja, det er meget lettere at aflønne freelancere. Dog vil du få moms på udgiften kontra lønudbetaling.