Hej aminoer! |
Altså hvor underafdelingen hedder noget andet, men stadig bruger samme CVR? Og hvor indkomst ikke deles i to, men kun tilgår den ene.
Hej aminoer! |
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Altså hvor underafdelingen hedder noget andet, men stadig bruger samme CVR? Og hvor indkomst ikke deles i to, men kun tilgår den ene. |
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Nej. Løsning...opret et yderligere I/S.
MvH Peter |
Hej. Det kan ikke lade sig gøre, at oprette en underafdeling i jeres I/S, hvor al indtjeningen udelukkende går til dig. Ved et I/S vil indtjeningen altid blive delt efter de respektive ejerandele interessenterne har. Du vil derfor blive nødt til at stifte en ny virksomhed, med et nyt CVR-nummer. Håber det var svar på dit spørgsmål.
Mvh. Anne Hillersborg Madsen Tlf. 89 25 25 25 |
Selvfølgelig kan det lade sig gøre! Jeg læser dit spørgsmål som jeres I/S skal have 2 aktiviteter, aktivitet a) og aktivitet b) Overskuddet fra aktivitet a) skal deles mellem jer f.ek.s 50/50 og overskuddet fra aktivitet b) skal tilfalde dig 100% (vel formentlig fordi du lægger alt arbejdskraften i den aktivitet og medejer ingen arbejdskraft). Hæftelsesforholdene er stadig personlig og solidatisk for begge aktiviteter. Det er bare et spørgsmål om at få ændret jeres I/S kontrakt, så ovenstående fremgår af den. Det kan f.eks. aftales, at du forlods skal have en overskudsandel svarende til overskuddet fra aktivitet b) og resten af overskuddet fordeles ligeligt mellem jer. Der bør også formuleres noget om, hvorledes der skal forholdes, hvis aktivitet b) sælges på et tidspunkt. Men at det så nok ikke er praktisk, og at den medejer ikke vil synes om at hæfte for "din aktivitets" gæld er så noget andet. Men dette vil jo afhænge af, hvad "din aktivitet" omfatter, om den giver det fælles I/S gæld osv. |
32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk
Hmm..hvorfor foreslå noget som er besværligt og på ingen måde hensigtmæssigt? Tror næppe, at du selv kan bruge dit forslag.
MvH Peter |
Hej Henrik. Tror bare ikke på det i praksis. Især hæftelsen kan give anledning til uklare linier.
MvH Peter |