Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk afdeling...dansk ejer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige bruge lidt hjælp her.

Vi vil gerne åbne en afdeling i Sverige til foråret, men en af ejerne af virksomheden bor i malmø og er på vej tilbage til Danmark. I følge told og skat, (vores revisor er i tvivl) betyder det at han bliver beskattet af hele værdien af den svenske vorksomhed når han forlader landet. (ligesom danskere gør hvis vi flytter udenlands mens vi ejer virksomhed)

Nogen der har nogle præcise svar eller kan finde et link, jeg har søgt rundt omkring, men synes ikke rigtig at kunne finde noget klart svar.

S

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:41

Prøv at tal med de svenske skattemyndigheder eller en svensk revisor

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:46

Hej, 

Det her er meget kompliceret, men som start vil jeg sige, at Sverige må have bestemmelser der giver ret til henstand på den beregnede svenske exit - tax.

Hvis ikke Sverige har det, har Sverige et problem med EU domstolen, da en sådan skat vil være i strid med den frie etablering, der er et af grundprincipperne i EU.

Du er velkommen til at sende en mail, hvor du kan beskrive yderligere.

Med venlig hilsen, 

Jan Kristoffersen v Jan K ApS

jankristoffersen@hotmail.com

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:11

Lige som supplerende information. 

I Danmark har vi ganske rigtigt exit tax/fraflytningsskat i visse situationer, men der er mulighed for henstand med skatten. Kommer blandt andet an på, hvordan virksomheden er struktureret.

Jeg ved ikke om Sverige pålægger skat i jeres situation, men som sagt, hvis de gør, må de have en henstandsordning. Eller er skatten ikke lovlig ifølge EU retten.

Med venlig hilsen

Jan Kristoffersen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)