Såfremt du har lyst kan du kontakte undertegnede i morgen på tlf 98311022. Det er korrekt, hvad tidligere indlæg har bemærket om risikoen ved en sådan transaktion men alt handler jo om timing. Jeg mangler nogle informationer og jeg mener ikke som andre at alt egner sig til behandling i et åbent forum. Mvh |
@Henrik Koudahl
Henrik Koudahl:Kendelsen er på ingen måde speciel. Den følger blot en praksis som har været gældende i de sidste godt 15 år.
Fair nok :-)
Det har åbenbart været praksis gennem de sidste femten år med gennembrud fra drift til holding. Det er ... pænt ... af Landskatteretten, at de ikke henviser til den praksis.
Jeg kunne da godt tænke mig, at se femten år gammel praksis, der klart og utvetydigt fastslår, at der kan ske gennembrud fra drift til holding, og jeg er klar over konsekvenserne ved en direkte kapitalforhøjelse, se SKM2008.120 LSR.
Derudover er, ABL § 28 fra 2010, og jeg må bemærke, at en debat om realitetsgrundsætningen måske er mere passende?
Nå, ja, hvad er ideen bag et valutalån, når tab på fordringer generelt har været fradragsberettigede for personer fra og med 27. januar 2010?
Da du kender praksis vedrørende gennembrud fra drift til holding gennem de sidste femten år, tænker jeg, at dit svar må have større dybde end det meget simple, at skulle afdække valutarisikoen ved en fordring i kroner.
Med venlig hilsen,
Jan Kristoffersen