Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forstand på webservere? Hjælp en studerende blive færdig med sit speciale :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er cand.merc studerende og er i forbindelse med mit speciale ved at undersøge behov indenfor webservere.

Jeg er derfor på udkig efter personer, der arbejder med webservere og håber du vil hjælpe mig, så jeg kan blive færdig med med min uddannelse Wink

Dine svar er relevante for undersøgelsen, såfremt du beskæftiger dig med design, udvikling, implementering eller styring af websteder, web-applikationer eller web-indhold.

Som tak for din hjælp deltager du i lodtrækningen om 1 af i alt 2 SuperGavekort fra Gavekortet.dk á 500 kr.
Spørgeskemaet tager under 10 minutter at besvare.

Du er meget velkommen til at sende dette spørgeskema videre til relevante personer i dit netværk.

Klik her og gå til spørgeskemaet

På forhånd mange tak Smile

Mvh.

Christian Christoffersen

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:57

Hej

Skulle tro du var ansat hos Microsoft.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thanks but no thanks ... jeg nåede halvvejs igennem spørgsmålene ... det ligner en brugerundersøgelse for Microsoft og at dømme ud fra spørgsmålene har du absolut ingen jordkontakt med web-branchen.

Hvad er formålet med undersøgelsen? At finde ud af hvad der skal til for at få folk til at skifte fra Apache til Microsoft? Det er ihvertfald extremt Microsoft biased selvom man ser bort fra de spørgsmål der ikke giver nogen mening.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 04:16
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 04:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis man læser intro'en står der at undersøgelsen er udarbejdet i samarbejde med Microsoft, så jeg synes at man får tilstrækkelig "advarsel". Hvis man har noget imod Microsoft, bør man måske hoppe af allerede der.

Så jeg har ingen problemer med at der er ledende spørgsmål og at man ender på Microsoft's website. Jeg havde nærmest ventet det ;-)

Mvh Carsten

Tilmeldt 6. Dec 11
Skrevet kl. 13:27

hej,

Tak for svar - særligt dem på spørgeskemaet Smile

Formålet er såmænd at man f.eks. på Netcrafts målinger (http://news.netcraft.com/archives/category/web-server-survey/), kan se at Apache har en signifikant market share på ca. 65% overfor IIS med  15%. Fra et cand.merc speciales perspektiv er det naturligvis dermed interessant, at undersøge nærmere hvorfor forskellen er som den er, f.eks. om IIS har været markedsført forkert/hvordan markedsføringen kan optimeres.

Eftersom Microsoft er case i mit speciale kan dette naturligvis kun smitte af på spørgeskemaet, særligt når jeg har valgt at være helt åben omkring hvem jeg arbejder for. Jeg er enig i at det kan virke biased, men det skyldes også at jeg har valgt nogle mere neutrale spørgsmål fra, da man er nødt til at prioritere, dels teoretisk, dels for ikke at få et spørgeskema der tager 20 min. at svare (= ingen svar).

Og du har ret Mikkel - jeg har først og fremmest de kommercielle briller på og jeg arbejder ikke selv professionelt med web servere - det kan sagtens være at dette gør sig gældende i den måde spørgeskemaet er lavet på. Derfor er det kun fedt, når eksperter på området giver konstruktiv kritik.
Du er derfor meget velkommen til at give mig en melding på hvad der konkret ikke giver mening. Jeg har ikke før haft behov for at spørge om noget herinde, men at dømme udfra de debatter jeg har fulgt med i på sidelinjen, har jeg indtryk af at folk er rigtig gode til at hjælpe hinanden her Big Smile

Mvh.

Christian

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Jeg tænker i høj grad også kommericielt når jeg vælger en strategi som ikke indebærer at én virksomhed kan trække benene væk under min virksomhed. I dit spørgeskema stiller du det op som et enten eller spørgsmål, som om jeg er nødt til at vælge én webserver ... og det er jo langtfra tilfældet, jeg kører i skrivende stund med 3-4 forskelige webservere, heriblandt også IIS.

At øge IIS' markedsandele vha. markedsføring svarer til at forsøge at overtale folk med benzinbiler til at hælde diesel i tanken ... korrekt, det vil øge salget af diesel, men det vil ikke løse kundens behov. IIS har haft kraftig fremgang de sidste par år, det skyldes primært at .NET er en superfed platform at udvikle på, og at Microsoft ikke har været særlige gode til at lave et platformsuafhængigt produkt. (hvis de havde gjort det havde .NET været de-fakto web standard idag, og IIS ville have haft en højere markedsandel fordi det havde mere en drop-in point'n'click replacement for Apache) så en metode til at sælge flere IIS Installationer er at sørge for at behovet for IIS stiger ... det kunne gøres ved at sørge for at der bliver fremstillet mere software der kan afvikles på platformen.

Min primære klage mod din undersøgelse er at du roder rundt i begreberne "webserver" og "webhotel" ... det er to meget forskellige ting som kun marginalt kan sammenlignes, det er ikke relevant om IIS afvikler opensource applikationer og PHP "godt" ... hvis man har behov for at køre PHP idag sætter man server op til formålet, har du samtidig behov for at køre f.eks. .NET sætter du en anden server op til dét formål, så're simpelt :-)

Da du så begyndte at skrive om SEO sprang kæden helt af og jeg læste opgav at læse videre :)

Jeg vil stadig gerne vide hvad formålet med analysen er, du svarede nemlig ikke :-) Hvis du er igang med at skrive speciale ved du også at en sådan undersøgelse skal have et helt klart defineret mål for at være brugbar i en akademisk sammenhæng, så det var sådan set bare den jeg fiskede efter. :-) 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 13:07

Baseret paa min erfaring som udvikler er det meget sjaeldent at folk foretaeger et bevist valg om hvilke webserver der skal bruges.

Naar vi for eksempel starter udvikling af et nyt project starter vi med at vaelge hvilke sprog det skal udvikles i. Dette valg afhaenger af tilgaengelige udviklere, samt opgavens type. Naar sproget saa er valgt giver webserveren sig selv.

Vaelger vi php bruger vi apache, fordi det er den server som php understoetter best, og som udviklerne selv ofte bruger. Og naar apache er valgt, foelger valget af Linux so os naturligt, da det er det os som apache koere best paa. 

Og tilsvarende med .net. Hvis vi vaelger at bruge .net vaelger vi IIS paa Windows som server, da det er det best understoettede.

Men valget af webserver er i langt de fleste tilfaelde uinteresant, da de alle sammen er "Gode nok" og forskellen mellem dem dybest set er meget lille.

Og for firmaer som ikke selv udvikler software, er processen normalt at de vaelger hvilke software de oensker at basere deres website paa, og saa foelger resten af valgene naturligt.

Saa hvis et firma for eksempel vaelger  at bruge wordpress til at lave deres website, foelger naturligt at deres webserver skal koere php, og saa bliver det typisk apache fordi det er den bedste til at koere php.   

Saa det interesante spoergsmaal er for mig ikke hvilke webserver bruges, men der i mod, hvilke programerings sprog bruges. For det er en beslutning som har betydning for hele websitets levetid, og som har enorme betydning for hele udviklingen. Webserver er noget man bare kan skifte, hvis man vil have en anden.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 6. Dec 11
Skrevet kl. 13:30

Hej Mikkel,

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg vil stadig gerne vide hvad formålet med analysen er, du svarede nemlig ikke :-)

Mener bestemt jeg skrev hvad formålet er i det forrige indlæg, men det er helt basalt at finde ud af hvordan markedsføringen kan optimeres. Og tak for dit input mht. til benzin og diesel, samt særligt .net, det vil jeg kunne bruge i min senere analyse Smile

Mikkel Mikjær Christensen:
Min primære klage mod din undersøgelse er at du roder rundt i begreberne "webserver" og "webhotel"

Dette skyldes at undersøgelsen også henvender sig til folk der er mindre tekniske og for dem vil jeg mene at de to betegnelser flyder ud i ét. Ved ikke kun at skrive f.eks. "web server" har jeg forsøgt ikke at udelukke nogle fra at forstå/svare spørgsmålene.

Mvh.

Christian

Tilmeldt 6. Dec 11
Skrevet kl. 02:17

Hej alle,

jeg vil først og fremmest sige tak for de mange gode svar der er kommet.

Jeg kan dog sagtens bruge flere, så hvis du har under 10 min. til at hjælpe, så tager jeg med glæde imod flere svar Big Smile

Mvh.

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)