Jeg har nu svaret, men må jeg spørge hvordan al den information er relevant? Spurgt på en anden måde - hvordan vil du anvende din indsamlede empiri?
mvh
thasje
Jeg er glad for at du spørger. Så kan jeg måske få lidt feedback på det i samme omgang. Allerførst skal jeg dog sige, at spørgeskemaet er lavet lidt i hast. Jeg har har lavet det meste af opgaven, men efter at have læst kravene grundigt igennem (som er dårligt formuleret og alt for uklare), så er det nødvendigt med en vis for for dataindsamling.
Spørgeskemaet skal til dels bidrage lidt til information i min rapport om generel adfærd i Google. Jeg har her fundet masser af andet forskning som jeg også benytter, men på grund af kravet om egen dataindsamling, så spørger jeg om nogle af disse ting også.
TV-eksperimentet er primært i forbindelse med søgeord. Hvis folk angiver flere søgninger, så kan jeg se lidt på, hvordan deres søgninger udvikler sig (f.eks. bliver mere specifikke) og i hele taget, hvordan de søger efter et produkt. Her spørger jeg også om, man har købt et TV over nettet før, da det jo nok vil påvirke, hvordan man søger efter lige netop dette produkt.
Der er muligvis nogle informationer, som jeg ikke kommer til at bruge. Men jeg spørger alligevel. Det ville jo være ærgeligt at mangle informationerne, hvis jeg får brug for dem. Der er dog en overvejelse bag langt de fleste af spørgsmålene.
Jeg vil altså i rapporten til dels benytte den indsamlede data til at understøtte min beskrivelse af søgeadfærd, men jeg vil også gå videre med TV-eksemplet og beskrive nogle ting som en fiktiv virksomhed (TV-forhandler) skal være opmærksom på i internetmarketing-strategien og udformingen af hjemmesiden.