Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undersøgelse om søgeadfærd

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er igang med at skrive en opgave om søgeadfærd og SEO. Jeg ville derfor være taknemmelig, hvis i ville gøre mig den tjeneste at besvare mit spørgeskema. 

Det kræver at man lige har 5-10 minutter, da man bliver stillet et lille eksperiment, hvor man skal foretage et par søgninger.

Link til skema: www.askpeople.dk?i3=searchbehavior

Jeg håber, at der er nogen, som vil hjælpe en studerende.

Mvh.

Emil

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:18

Jeg har nu svaret, men må jeg spørge hvordan al den information er relevant? Spurgt på en anden måde - hvordan vil du anvende din indsamlede empiri?

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:38

Thasje:

Jeg har nu svaret, men må jeg spørge hvordan al den information er relevant? Spurgt på en anden måde - hvordan vil du anvende din indsamlede empiri?

mvh

thasje

Jeg er glad for at du spørger. Så kan jeg måske få lidt feedback på det i samme omgang. Allerførst skal jeg dog sige, at spørgeskemaet er lavet lidt i hast. Jeg har har lavet det meste af opgaven, men efter at have læst kravene grundigt igennem (som er dårligt formuleret og alt for uklare), så er det nødvendigt med en vis for for dataindsamling. 

Spørgeskemaet skal til dels bidrage lidt til information i min rapport om generel adfærd i Google. Jeg har her fundet masser af andet forskning som jeg også benytter, men på grund af kravet om egen dataindsamling, så spørger jeg om nogle af disse ting også.

TV-eksperimentet er primært i forbindelse med søgeord. Hvis folk angiver flere søgninger, så kan jeg se lidt på, hvordan deres søgninger udvikler sig (f.eks. bliver mere specifikke) og i hele taget, hvordan de søger efter et produkt. Her spørger jeg også om, man har købt et TV over nettet før, da det jo nok vil påvirke, hvordan man søger efter lige netop dette produkt.

Der er muligvis nogle informationer, som jeg ikke kommer til at bruge. Men jeg spørger alligevel. Det ville jo være ærgeligt at mangle informationerne, hvis jeg får brug for dem. Der er dog en overvejelse bag langt de fleste af spørgsmålene.

Jeg vil altså i rapporten til dels benytte den indsamlede data til at understøtte min beskrivelse af søgeadfærd, men jeg vil også gå videre med TV-eksemplet og beskrive nogle ting som en fiktiv virksomhed (TV-forhandler) skal være opmærksom på i internetmarketing-strategien og udformingen af hjemmesiden. 

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:55

Emil:
Jeg vil altså i rapporten til dels benytte den indsamlede data til at understøtte min beskrivelse af søgeadfærd, men jeg vil også gå videre med TV-eksemplet og beskrive nogle ting som en fiktiv virksomhed (TV-forhandler) skal være opmærksom på i internetmarketing-strategien og udformingen af hjemmesiden

Jeg tror jeg forstår hvor du vil hen af.

Men vær varsom med at bruge en sparsom brugerundersøgelse som et overvejende element - og pas i den grad på at du ikke kommer til at "se de ting du vil se" i sådan en tabel.

Jeg kan se en masse udfald af sådan en undersøgelse, og jeg vil kunne skrive noget 'klogt' om hvert resultat - også i forlængelse og tilpasset noget andet forskningsbaseret empiri - omend det gør ikke det jeg skriver mere rigtigt.

Hvad gør du hvis det er et hav af spredte førstegangssøgninger der giver 100 forskellige tv? På 100 forskellige søgeord.

Så skriver du selvfølgelig om at det er svært at skematisere hvordan brugeradfærd er da den er så individuel mv, men at der i langt større kvantitative undersøgelser af lign. karakter er set tendenser til at - og så bringer du dit forskningsbaserede empiri på banen. 

- Ovenstående er ikke - i mine øjne - en brugbar løsning (skulle det kommer dertil)

Du skal virkeligt kunne se meget klare tendenser i din undersøgelse før du bør/kan bruge det i din opgave (in my opinion).

Jeg forstår dog godt at du bare laver det, hvis det er et krav i har til opgaven. Men med en (mis)tanke om at du skal aflevere inden jul så er din dataindsamling startet lidt for sent til at blive en killerundersøgelse du kan smide ind i din opgave.

Snakker jeg for meget om ingenting? - Du er velkommen til at stille spørgsmål

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:10

Thasje:
Du skal virkeligt kunne se meget klare tendenser i din undersøgelse før du bør/kan bruge det i din opgave (in my opinion).

Opgaven er ikke baseret på min undersøgelse. Min opgave er primært baseret på ekstern forskning. Jeg vil inddrage min egen undersøgelse og vise at det stemmer overens (hvis det stemmer overens).

Jeg vil inddrage eksempler fra søgeordsanalysen. Dette kræver ikke de store overvejelser. 

Jeg er muligvis forudindtaget med hensyn til nogle af resultaterne, da det skal understøtte nogle ting, som jeg allerede ved (fra ekstern forskning). Dette er ikke noget problem i og med, at det er blot er en "skole"opgave. 

Det interessante er jo ikke at lave en "killer"undersøgelse. Det interessante er at vise, at man kan benytte fagets teori og modeller. Undersøgelsen behøver ikke at være perfekt, da det jo giver lige så meget at beskrive, hvordan den kunne gøre mere valid.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:24

I beg to differ young man.

Selvfølgelig er det 'interessante' at anvende teori og modelforståelse. 

Men hvorfor lade det være ved det? 

Nu har du jo søsat undersøgelsen :-) Brug den bedst muligt - og/eller forklar dit fravalg af den.

Og såfremt du er bekendt med - og oplyser en eventuel læser om din forudindtagethed ang. visse svar eller ang. anvendelse af særlige ting - så er det jo fint nok.

Jeg prøvede blot, venligt, at henstille til at man er varsom med sin forudindtagethed. Men oplyser du allerede om denne er det jo fint nok. Så er det 'videnskabelige' arbejde jo stadig intakt. 

Og helt generelt; så hold dig fra at "noget er godt nok"! Of course it's not. You can do even better.

:-)

Lykke til med projektet!

mvh

thasje

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:32

Thasje:
Jeg prøvede blot, venligt, at henstille til at man er varsom med sin forudindtagethed.

Jeg forstod det også som venligt ment, og er skam glad for dine overvejelser.

Thasje:
Og helt generelt; så hold dig fra at "noget er godt nok"! Of course it's not. You can do even better.

Man kan altid gøre bedre i den virkelige verden, men i skoleopgaver kan man maks få 12 :) Jeg går selvfølgelig efter dette, men nej jeg går ikke efter at gøre noget ud over det påkrævede. Der er jo 4 eksamner om året på universitetet, og jeg skal igang med min afsluttende bacheloropgave (Og så er jeg endelig helt færdig!), så hurtigt som muligt. 

Jeg ser ikke noget forkert i den måde jeg vil benytte min data på, når det er til dette formål. Men det kan jo være jeg skifter holdning, når jeg skal til at behandle den indsamlede data. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)