Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistik: Sådan fordeler browsermarkedet sig i Danmark uge 48, 2011

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafikken taler jo næsten for sig selv. Internet explorer oplever stor tilbagegang. De er gået over 23 procentpoint tilbage over de sidste 2,5 år.

Alle tal er fra vores besøgstæller Livecounter.dk, som ikke blot tjekker browsere, men også operativsystem, lande, søgeord, referencer og mange andre besøgsstatistikker.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:04

Tak fordi du deler statistikken med os. Fordelingen af browsere ser lidt anderledes ud på mine sites. Dér ligger Firefox generelt nr. 1, Chrome nr. 2, IE nr. 3, Safari nr. 4, Opera nr. 5 osv.

Men der er ingen tvivl om, at IE også er gået tilbage i andele hos mig - det kan jeg godt forstå, især da Microsoft med IE9 har smadret anvendeligheden af browseren fuldstændigt (det er længe siden, jeg har oplevet så fejlbehæftet og brugerfjendtlig en browser).

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06

Jesper Nerløe:

Tak fordi du deler statistikken med os. Fordelingen af browsere ser lidt anderledes ud på mine sites. Dér ligger Firefox generelt nr. 1, IE nr. 2 (eller 3), Safari nr. 3 (eller 2), Opera nr. 4 osv.

Men der er ingen tvivl om, at IE også er gået tilbage i andele hos mig - det kan jeg godt forstå, især da Microsoft med IE9 har smadret anvendeligheden af browseren fuldstændigt (det er længe siden, jeg har oplevet så fejlbehæftet og brugerfjendtlig en browser).

En ting man så kan skrive hjem om er at IE6 kun har 0,13% nu og er endelig ved at være dræbt - I Hvert fald i DK.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:10

De mobile enheder der bruger safari, bliver de min reg. som mobile enheder eller som safari browseren?

Ved det er et dumt spørgsmål, men det siger jo lidt om at man bør overveje at lave en mobil version af ens website.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 10:21

Imponerende at FireFox 3 har næsten 2 procent!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Boysen:

De mobile enheder der bruger safari, bliver de min reg. som mobile enheder eller som safari browseren?

Ved det er et dumt spørgsmål, men det siger jo lidt om at man bør overveje at lave en mobil version af ens website.

De mobile browsere går under iPad, iPhone osv.

Safari er fra computere og mac.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

Lasse:

Problemet er jo at det først er ved Firefox 4 at den automatiske opdateringen blev en realitet. Firefox 3 brugere skal selv aktivt installere en ny version før de kommer med på auto-update bølgen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 10:35

Lasse:

hehe ja.. hvor mange versioner er den bagud nu.. 5? De har også givet den gas det sidste år.

:)

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 11:17

Dennis Drejer (WooX):
Problemet er jo at det først er ved Firefox 4 at den automatiske opdateringen blev en realitet.

Auto update - det er sgu smart. Hvorfor har IE ikke den funktion!?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Lasse:

Dennis Drejer (WooX):
Problemet er jo at det først er ved Firefox 4 at den automatiske opdateringen blev en realitet.

Auto update - det er sgu smart. Hvorfor har IE ikke den funktion!?

Det er vel noget med at flere firmaer programmere nogle begrænsninger ind i browseren, så de fungere sammen med deres internesystemer. Det hele vil så fejle hvis browseren opdater automatisk.

Jeg ved ikke om det er derfor, men det har det i hvert fald tidligere været og det er også derfor at IE6 var en stor spiller selv da IE8 kom ud.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)