Er det her det rette sted hvis man har ? ang. at få opsagt et tilhold? |
Burde det ikke være politiet?
Burde det ikke være politiet? |
jojo man sender ind til en jurist, og det har jeg gjort og fik afslag.Men jeg mener stadig at tilholdet er forkert og bør ophæves |
Så må du anke sagen om du mener det er forkert |
Det kan du ikke. Du kan klage over politiets afgørelse til Statsadvokaten, men det er jo samme myndighed, så det får du ikke noget ud af. |
Hmm det kan jeg godt se, det drejer sig nemlig om en mand jeg har et barn med.Jeg har sendt ham billeder og kontaktet hele hans familie i desperation over at jeg står med et "faderløst" barn, han nægter alt kendskab til barnet nemlig og jeg har gentagne gange sendt brev og fotos og det har så udløst et 5 år langt tilhold.Syns det er grotesk. |
Aha.. Så tvinger du ham til en faderskabstest der kan fastslå om det er ham der er far til barnet. Jeg mener du kan gå til kommunen med det. Han kan ikke nægte en faderskabstest. Når Politiet først har givet et tilhold, så er chancen for at vinde i lotto større end at du får tilholdet underkendt. Politiet skal virkelig have fucket op i det hvis Statsadvokaten skal give dig ret. Jeg kender flere advokater der har kæmpet med det og jeg tror aldrig at et tilhold er blevet underkendt. |
Du kan, så vidt jeg er orienteret, ikke tvinge nogen til at skulle have kontakt til et barn. Men det undsiger ham ikke fra at have visse forpligtelser, hvis det kan bevises at han er faderen. Der må være mere i det end blot nogle fotos af et barn, hvis det skal udløse et tilhold - du må have gjort noget, som kan opfattes som en form for chikane (men det ved du bedst selv). Hvis det handler om, at han ikke vil betale børnepenge eller lignende, så er der kun én vej - rettens vej. |
|
Svært at acceptere, men det må jeg jo prøve. Bare svært når manden selv har spurgt om vi skulle tage chancen og se om vi kunne få en dreng...Men ok jeg må jo se i øjnene at nogle mennesker åbenbart ik er normale..Mit tilhold er baseret på at jeg har kontaktet hans familie og ven pr mail og jeg har sendt 2 mmser af ham og jeg "sammen" til hans kone,hængt a4 plakater med hans og barnets foto op hvorpå der står-hvem har set min far? samt sendt 4 billeder af barnet i et brev.Dette har udløst mit tilhold.Tak for rådet om en voksenven, det vil jeg kigge på . |