Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulemper ved at være selvstændig musiker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en god ven/roomate der går og leger lidt med ideen om at blive selvstændig musiker, men hvad er værd at vide og hvilke forbehold skal man tage?

Håber i har nogle bud og råd på hvad han skal gøre. 

Med venlig hilsen

Kasper.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:58

Hej Kasper

Det kommer meget an på flere ting.

Hvilken slags musik spiller han. Snakker vi "balle-musik" rock, klassisk eller...?

Hvor god er han?

Hvilket instrument spiller han egentlig på, eller synger han?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 00:01

Min fejl ikke lige at have uddybet det mere.

Han spiller blandet lige fra rock til klassisk. Han spiller trommer og han er ret god. Lige pt. er han freelance trommeslager plus spiller i 3 faste bands.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 00:21

Det helt okay. Smile

Og siden han kan lidt af hvert, ved du så hvad han helst vil spille? Lysten driver jo værket, som man siger.

Jeg er selv uddannet fra konservatoriet, så jeg vover at påstå jeg ved lidt om det. Wink Min erfaring er at netværk inden for branchen er noget af det vigtigste. Det er oftest sådan man får jobs og kommer med i bands og orkestre. Så hvis han er en behagelig person som er rimelig udadvendt og gør sit "shit" ordentligt når han spiller, så står han rimelig godt. Smile

Så han må ud og netværke, både til koncerter, events og lign.

Hvis han mener det seriøst kan han også melde sig in i DMF (dansk musiker forbund). Det giver nogle fordele, og der er forskellige relevante kurser. F.eks i promotion, i at blive selvstændig, m.m.

Forbehold, tja man ved aldrig rigtig hvor mange jobs der er og hvor mange penge man får ind, så at have et fast deltid- eller fuldtids arbejde er bestemt ikke at kimse ad. Det kender jeg mange der har.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)