Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst eller video?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Da jeg står og skal til at lave et nyt website som skal sælge et online system, så kunne jeg godt tænke mig at starte en lille debat om hvad der sælger bedst. Tekst, billeder, video eller den rette kombination?

Hvis du forestiller dig, at du leder efter et nyt system til f.eks. at håndtere tidsregistrering/projektstyring i dit firma, så finder du via google hurtigt en 5-6 forskellige online systemer som du skal kigge nærmere på. Hvordan vil du helst have præsenteret hvad systemet kan?

• Mange screenshots?
  • Små screenshots med vigtige bulletpoints til hver
  • Mange små videoer (Varighed på måske 2 min pr. stk)
  • Lange detaljerede videoer der viser systemet grundigt (Varighed på måske 15-20 min pr. stk)
  • Tekst. Altså detaljeret beskrivelse af alle funktionerne i systemet.
Jeg er med på, at man måske gør sig selv en tjeneste i forhold til Google ved at lave en masse sider med en masse tekst på, men nu er det jo ikke google der skal købe/prøve systemet - det er brugerne. Omvendt kommer brugerne aldrig ind på sitet, hvis ikke det ligger højt på Google.

Lad mig høre din mening og hvis du har et eller flere links til sider som er rigtig gode til at præsentere deres online produkt, så smid dem endelig med en lille forklaring på, hvad du mener virker godt hos dem. Så kan vi alle måske lære lidt. :-)

På forhånd tak for hjælpen.
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 15:40

Hej 

Det er svært at komme med en løsning som passer på alle systemer. 

Du gør klogt i at gøre nogle overvejelser om hvem dine bruger/kunder er og i hvilken situation de befinder sig i.

Føste gang en bruger kommer inde på din hjemmeside, har kunden behov for at bliver bekræftet i at det er den 'rigtige' side hun er landet på. Her vil det være godt med nogle screenshots som udstråler tillid og kort tekst.

Derefter er kunden ved at være moden til at sætte sig ind i hvilke funktioner dit system tilbyder og hvor nemt det er at bruge, her vil korte demo videoer være gode, men lav dem også som en række skærmbillede med kort beskrivelse, så dem som ikke har mulighed for at se video med lyd på også har en mulighed.

God lange beskrivelser som landingssider er guf for Google, de skal linke til dine hovedsider.

Lange videoer kan du bruge, hvor du skal i dybden i et emne, med de er nok bedst til de kunder, som har besluttet sig for at prøve dit system.

Håber du kan bruge ovenstående input. Det er også nogle tanker som jeg selv går med i øjeblikke til min egen side.

Er der andre som har nogle input, så kom endelig med dem.

/Jakob

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 16:14

Ib Leif:
Da jeg står og skal til at lave et nyt website som skal sælge et online system, så kunne jeg godt tænke mig at starte en lille debat om hvad der sælger bedst. Tekst, billeder, video eller den rette kombination?

Tja, først og fremmest er der nok næppe nogen universel sandhed.

Når dét så er sagt, så trigges reptilhjernen (beslutningsprocessens overdommer) af levende billeder, ikke tekst. Se mere her:

Ib Leif:
Jeg er med på, at man måske gør sig selv en tjeneste i forhold til Google ved at lave en masse sider med en masse tekst på, men nu er det jo ikke google der skal købe/prøve systemet - det er brugerne. Omvendt kommer brugerne aldrig ind på sitet, hvis ikke det ligger højt på Google.

Tja, men videoer i søgeresultater på Google har faktisk en langt (41%) højere CTR end tekst-søgeresultater. Og hvis du eks.vis ligger #4 på Google med en video, så er der en god chance for, at det er DIG, der bliver set - selvom konkurrenten ligger #1, 2 og 3.

Se mere her:

God arbejdslyst! Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:17

Der skal helt klart billeder på, det er ligesom på McD. Du bliver ikke fristet af en tekst hvor der står chessburger vel? men et billede af en saftig burger, det sælger.

Jeg ville smide nogle sceenshots på med lidt tekst og nogle små videoer, så kunne du evt. ligge nogle mere tekniske videoer op under support eller anden menu, hvor du kan uddybe overfor interesseret kunder.

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 16:20

Hej Jakob

Tak for dit input.

Du har nok ret, selvom dit svar jo egentlig mest er "Gerne det hele - i den rigtige rækkefølge".
Har du nogle links til sider som du mener gør et godt arbejde på dette punkt? (Du lader dig vel også inspirere af nogen "derude" - behøver ikke være nogen fra din egen branche)

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 16:44

Lars: God video om reptilhjernen! Det skal jeg da klart tænke over når jeg skriver mine tekster og laver mine videoer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)