Hej brugere! Jeg har brug for hjælp - kort fortalt driver jeg en enkeltmandsvirksomhed, ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg er dog fraværsmeldt fra fuldtidsjobbet, grundet graviditet, ergo må jeg ikke drive virksomheden..Kommunen tror ikke rigtig på mig, når jeg siger at jeg max bruger 1/2-1 time om ugen (hvilket jeg faktisk gør - det er jo en BIbeskæftigelse!) De vil snakke om jeg evt. kan trækkes i løn (får fuld løn)..Meeeen nu ser det ud til at det ikke er så let igen.....Jeg har desværre et varelager på ca. 30000 kr., så derfor vil jeg helst undlade at stoppe virksomheden. Derfor til mit spørgsmål - Må jeg overdrage det til min samboende kæreste? Han har været med på sidelinien, men ikke stået som medejer..Han er indforstået med opgaverne, og vil derfor kunne lave det samme som mig..Der er ikke tale om snyd og bedrag, men bare en evt. løsning til min store hovedpine, som i bund og grund er at hvis jeg stopper nu, så kommer jeg ud med et kæmpe minus :-( Så kære kloge mennesker - hjælp mig lige..og alternativt, er der så andre lovlige muligheder?!?! |
Hej.
Jamen så skal du betale skat af overdragelsen.
MvH
Peter