Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej brugere!

Jeg har brug for hjælp - kort fortalt driver jeg en enkeltmandsvirksomhed, ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg er dog fraværsmeldt fra fuldtidsjobbet, grundet graviditet, ergo må jeg ikke drive virksomheden..Kommunen tror ikke rigtig på mig, når jeg siger at jeg max bruger 1/2-1 time om ugen (hvilket jeg faktisk gør - det er jo en BIbeskæftigelse!) De vil snakke om jeg evt. kan trækkes i løn (får fuld løn)..Meeeen nu ser det ud til at det ikke er så let igen.....Jeg har desværre et varelager på ca. 30000 kr., så derfor vil jeg helst undlade at stoppe virksomheden. Derfor til mit spørgsmål - Må jeg overdrage det til min samboende kæreste? Han har været med på sidelinien, men ikke stået som medejer..Han er indforstået med opgaverne, og vil derfor kunne lave det samme som mig..Der er ikke tale om snyd og bedrag, men bare en evt. løsning til min store hovedpine, som i bund og grund er at hvis jeg stopper nu, så kommer jeg ud med et kæmpe minus :-(

Så kære kloge mennesker - hjælp mig lige..og alternativt, er der så andre lovlige muligheder?!?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Hej.

Jamen så skal du betale skat af overdragelsen.

MvH

Peter

Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23

Må jeg overdrage det til min samboende kæreste? Han har været med på sidelinien, men ikke stået som medejer..Han er indforstået med opgaverne, og vil derfor kunne lave det samme som mig..Der er ikke tale om snyd og bedrag, men bare en evt. løsning til min store hovedpine, som i bund og grund er at hvis jeg stopper nu, så kommer jeg ud med et kæmpe minus :-(

Jeg mener helt sikkert at virksomheden ikke må overdrages til samboende partner ægtefælle eller familiemedlem. Hvis du læser deres blanketter står det der. Du kan se dem på din kommunes hjemmeside eller fagforeningens.

Fagforeningerne har så mange strange regler, så jeg føler med dig.Igen de underlagt regeringen. Åbenbart har de en mistiillid til dem der har selvstændig som bierhvev. Jeg mener bestemt reglerne skal strammes op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

Berrito:
kort fortalt driver jeg en enkeltmandsvirksomhed, ved siden af mit fuldtidsjob. Jeg er dog fraværsmeldt fra fuldtidsjobbet, grundet graviditet, ergo må jeg ikke drive virksomheden..Kommunen tror ikke rigtig på mig, når jeg siger at jeg max bruger 1/2-1 time om ugen (hvilket jeg faktisk gør - det er jo en BIbeskæftigelse!)
Som sådan er det vel ikke helt urimeligt at man ikke bare må overdrage til en samlever hvis man skal på dagpenge. Det ville jo åbne en ladeport af misbrug, også hvis samleveren havde fuldtidsjob selv.

Hvad betyder "fraværsmeldt" her. Er du på barsel, eller sygemeldt eller hvordan fraværsmeldt? Er det alm. dagpenge, sygedagpenge, barsels penge eller hvad er det du ikke må få samtidigt med du har virksomheden

Umiddelbart burde din a-kasse vel kunne se, at du jo hidtil har kunnet drive den ved siden af dit fuldtidsjob, men de kan jo frygte, at du vil satse mere på din forretning. Jeg ved at et synspunkt der er, at dagpenge ikke må fungere som iværksætter støtte.

Det er lidt forskelligt fra a-kasse til a-kasse (og sikkert fra kommune til kommune) hvordan de behandler den, men du kan godt ha en op ad bakke, hvis ikke du kan sælge virksomheden UD af nære familie/sambo, men inden - SPØRG dem da absolut om det vil være en løsning at overdrage til sambo så du er sikker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:01

Jeg kan også fornemme at jeg ikke kan/må overdrage til kæresten :-( Jeg er fraværsmeldt, da mit arbejde har en farlig karakter, og de kan ikke tilbyde mig andet under graviditeten = syge/fraværsmeldt..kald det hvad man vil..Arbejdet får så refusion fra kommunen. Min a-kasse er ikke blandet ind i det..Umiddelbart ser det sort ud, sådan rent økonomisk..Havde det ikke været for det sk... varerlager havde der som sådan set heller ikke været nogle problemer i bare at lukke skidtet, men så brænder jeg jo inde med liiiidt mange varer = kæææmpe underskud!..Der er desværre intet hjælp at hente fra min arbejdsplads (som i princippet er årsagen til at jeg er endt her...) Øv bøv!

Men tak for svarene!!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:01

Kan du bevise vor meget du arbejder og vor meget din virksomhed omsætter?

Spørgsmålet er også om samlever ligestilles med ægtefælle.

Ellers få en beslut fra kommunen som du kan anke, for at få sat tingende på plads.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)