Viste sig at patentkontoret har givet mig en forkert pris på verdenspatent, de 500.000kr de nævnte viste sig at være tættere på 5 millioner. Så ville hører om hvad i ville stille af krav for at låne firmaet 5-6 millioner til køb af verdenspatent og produktionsapperater.? % af firmaet,? i så fald hvor meget? Afkast, i så fald hvor meget? Uden at røbe for meget vil dette produkt uden tvivl føre til den anden urabanisering af verden. Produktet vil have tjent sig selv ind inden det første år på markedet, feks vil Kina i deres nuværende situation være tvunget til at købe et sted mellem 3-4 millioner stk af produktet(dette tal er meget lavt sat) som får en salgspris på 16.000kr. Resten af verden vil uden tvivl følge trop inden 9-10 år sandsynligvis indenfor 2-3 år. Har ikke rigtig noget at sammenligne med da dette er sin første af sin slags på markedet, er ting der ligner men dette produkt adskiller sig væsenligt. Feks 90-95% mere effektivt og energi besparende end alle produkter der ligner. Nogle steder i verden, feks forskningsinstutioner i USA arbejder man i øjeblikket på at løse dette problem, men det er endnu ikke sket. Far her har ideen, prototype er bygget, men mangler kapitalen... Nogen der evt skal med på eventyr? |
5-6 Millioner kr Investor.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
En investor vil altid kræve alverdens hvad angår medejerskab og begynde at stille krav som måske ikke harmonerer med dine tanker. Hvis din ide er som så god som du siger, kan det vise sig dyrt at sælge en pæn del af firmaet for "sølle" fem millioner... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Mit umiddelbare råd er at sætte en annonce i børsen og se hvad der sker. Man kunne måske håbe på at jo større investors tegnebog er, jo mere villig er han til at ville nøjes med en mindre del af ejerskabet??? Et bud kunne være at de vil have 50% da ræsonnementet kunne være at i er 2 ligeværdige parter der begge skal til for at kunne få projektet i støbeskeen... /René |
René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
![]() |
Før jeg begynder at ødsle af min viden ![]() For det første så findes der i USA og andre steder i verden nogle mennesker(Forskere) der er så ubeskriveligt inteligente at alene tanken om at ideén til dit produkt skulle være gået deres næser forbi er utænkelig. Her der drager jeg parallen til de "Evighedsmaskiner" der blev præsenteret i iværksætterprogrammet på TV2. Enhver der havde åbnet en bog om termodynamik vidste at det ikke kunne lade sig gøre, men for os andre dødelige lød det umiddelbart som en fremragende idé. Problemet er bare det er der findes en del forskere der ikke laver andet end at forske i evighedsmaskiner og når de ikke har kunne opfinde en, så er det nok rimelig usandsynligt at en hjemmehjælper fra Falster uden nogen som helst relevant uddannelse ville kunne opfinde en sådan. Er dit produkt en ny sådan en "Evighedsmaskine"???? For det andet, hvis hele verden har behov for dit produkt AKUT, så betyder det at der er et behov som allerede er der nu. Normalt taler man jo om at behov er LATENTE. Her der tænker jeg at du forveksler din egen opfattelse af hvad der er behov for med andres opfattelse af hvad de har behov for. Hvis vi igen ser tilbage på iværksætterprogrammet på TV2, så var der ham med doseringsenheden. Hvis det virkelig havde været et behov for folk at doserer korrekt hvorfor brugte de så ikke bare en ske eller lignende til at dosere med??. Det er fordi at det er et latent behov der er hos folk, ideén med doseringsenheden er god med den dækker ikke et eksisterende behov. Er du nu sikker på at dit produkt dækker et "eksisterende" behov??? MVH Jonas |
Hej jonas, nej det er ikke en evighedsmaskine, ![]() Behovet er der, og man forsker allerede i det, og der er lavet enkelte produkter der er på markedet, problemet er bare disse produkter er for ineffiktive og giver alt for lidt afkast/bruger for meget plads, kontra hvad man får ud af det. disse problemer løser denne opfindelse. |
Hvilket behov/problem dækker dit produkt? Det behøver vel ikke være hemmeligt for os på Amino - dine konkurrenter kan vel ikke finde løsningen på problemet bare fordi du her overfor os beskriver netop hvilket problem dit produkt dækker. Det er jo ikke mange stk du skal sælge til Kina førend at du har dine 5 millioner - Hvor svært er det at kopiere produktet når først det er på markedet (evt uden patent)? |
For at kopierer det skal du have en hal med støbemaskiner og kontakt til de firmaer der producerer de andre komponenter og dem findes der godt nok ikke mange af... Behovet, det dækker hele verdens fødevare behov af grøntsager og frugter. Kan producerer det ca 25 gange hurtigere og mange mange mange gange billigere. |
ygg, forstår din situation men du må også forstå den: 1. Verdenspatent findes ikke. Man kan få patenter på forskellige markeder, så man må vælge hvor man vil investere. 2. Et patent garanterer dig kun rettigheden, men i praksis er den måske intet værd hvis de store kopierer dig. I den sammenhæng er 5-6 mio alene til forfølgelse af disse nothing. 3. Hvilke betingelser en investor stiller afhænger af potentiale kontra risici. Du kan derfor ikke få nogle brugbare indikationer med mindre du går i dybere dialog med potentielle investorer. Men vend den lige om: det afgørende nu og her er ikke tallenes fordeling men at finde nogle som tror på dig. Når du har fundet det kan du diskutere betingelser. 4. Dine tanker er langt fremme og alligevel langt tilbage. At du nævner 3-4 mio stk til Kina og en salgspris på 16.000 allerede på nuværende tidspunkt i projektet vidner om dette. Det ved du intet om pt. Jeg vil foreslå dig at diskutere din idé dybere med forskellige parter, f.ex BA''s og innovationsmiljøer (husk konkurrenceklausul). Find nogle du stoler på og som stoler på dig. Jeg siger ikke du har en god ide, jeg siger bare at dit indlæg beviser at du har behov for proff rådgivning for at i det hele taget og komme frem til en seriøs vurdering af potentialet. Pøj pøj... |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)