Jeg vil lade en SEO ekspert svare på SEO delen. Men rent teknisk, så kan Google mfl. ikke se at dine domæner ligger på samme webhotel, så længe indholdet af dem serveres fra domænerne separat (altså, hvis man ikke viderestiller domæne2.dk til f.eks. domæne1.dk/side2)
Den vil dog kunne se at der ligger andre domæner på samme IP adresse. De fleste billige hotel udbydere har 1000 eller flere sites liggende pr. IP adresse.
Nogle har endda lavet deres farm således at alle deres kunder kommer fra samme IP adresse.
Jeg har flere webhoteller på hos udbyderen, om dem har jeg ikke haft problemer med- tværdigmod!
Jeg synes dog stadig det virker lidt besynderligt.
De to domæner jeg taler om, har som sagt samme antal artikler,interne og eksterne links samt alder.
Brancherne minder også meget om hinanden konkurrencemæssigt. Den ene vil google dog stadig næsten ikke kendes ved!
selvfølgelige ved seo bedste egen ip og gerne ikke for mange andre sider samme server så load tiden går hurtigt på din side og folk får en oplevelse på siden da det hele går hurtigere på din side
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Google ser på hvilke ip adresser og hvilke servers domainerne hostes på.
Ellers ville backllinking jo være ekstremt nemt at fuske med.
Der er dog ingen form for panalty, hvis du har 2 sites på samme server, der ikke linker indbyrdes og som omhandler 2 vidt forskellige emner.
Har du f,eks 10 domains hos Unoeuro om samme emne, der linker indbyrdes, får du ikke samme linkjuice og boost, som hvis de 10 domains lå på 10 forskellige servers.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Omkring brug af samme template, kan du muligvis opleve nedragering pga dobbelt content.
Da skal du have lavet siderne ekstremt ens. Der vil jeg froslå, at du kanske enklet bruger andre navne på alle billeder i din ene template. f.eks logo.png ændres til noget content relateret f.eks fiskefars.png hvis dit site handler om fiskefars .
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media