Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO flere domæner på samme hotel ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle seosagkyndige aminoer!

Har det nogen effekt for mine domæner, hvis jeg har flere end et domæne tilknyttet mit webhotel ?

Jeg har nemlig oplevet stor fremgang på mit ene domæne, mens det andet knap nok er blevet indekseret af google.

Der er lavet ca. lige mange eksterne links til hvert domæne, og de er ca. lige gamle.

Begge domæner er med wordpress, og det er samme template, som jeg har lagt på begge domæner. Kan det evt. være noget med det at gøre ?

På forhånd tak!

Mvh

Mark

Ps. jeg vil ikke nævne domæner her i tråden, men hvis der er en, som vil kigge på problemet, så sender jeg dem gerne over pb.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil lade en SEO ekspert svare på SEO delen.  Men rent teknisk, så kan Google mfl. ikke se at dine domæner ligger på samme webhotel, så længe indholdet af dem serveres fra domænerne separat (altså, hvis man ikke viderestiller domæne2.dk til f.eks. domæne1.dk/side2) 

Den vil dog kunne se at der ligger andre domæner på samme IP adresse. De fleste billige hotel udbydere har 1000 eller flere sites liggende pr. IP adresse. 

Nogle har endda lavet deres farm således at alle deres kunder kommer fra samme IP adresse. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Hej Frands

Mange tak for dit svar.

Jeg har flere webhoteller på hos udbyderen, om dem har jeg ikke haft problemer med- tværdigmod!

Jeg synes dog stadig det virker lidt besynderligt.

De to domæner jeg taler om, har som sagt samme antal artikler,interne og eksterne links samt alder.

Brancherne minder også meget om hinanden konkurrencemæssigt. Den ene vil google dog stadig næsten ikke kendes ved!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:23

Mark Andersen - Kørekortportalen.dk:

Hej Frands

Mange tak for dit svar.

Jeg har flere webhoteller på hos udbyderen, om dem har jeg ikke haft problemer med- tværdigmod!

Jeg synes dog stadig det virker lidt besynderligt.

De to domæner jeg taler om, har som sagt samme antal artikler,interne og eksterne links samt alder.

Brancherne minder også meget om hinanden konkurrencemæssigt. Den ene vil google dog stadig næsten ikke kendes ved!

selvfølgelige ved seo bedste egen ip og gerne ikke for mange andre sider samme server så load tiden går hurtigt på din side og folk får en oplevelse på siden da det hele går hurtigere på din side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35

Meget muligt.

Men hvis man køber ved unoeuro, webhoting.dk osv., så har man vidst ikke så meget at stille op.

:)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:43

Google ser på hvilke ip adresser og hvilke servers domainerne hostes på.

Ellers ville backllinking jo være ekstremt nemt at fuske med.

Der er dog ingen form for panalty, hvis du har 2 sites på samme server, der ikke linker indbyrdes og som omhandler 2 vidt forskellige emner.

Har du f,eks 10 domains hos Unoeuro om samme emne, der linker indbyrdes, får du ikke samme linkjuice og boost, som hvis de 10 domains lå på 10 forskellige servers.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Omkring brug af samme template, kan du muligvis opleve nedragering pga dobbelt content.

Da skal du have lavet siderne ekstremt ens. Der vil jeg froslå, at du kanske enklet bruger andre navne på alle billeder i din ene template. f.eks logo.png ændres til noget content relateret f.eks fiskefars.png hvis dit site handler om fiskefars .

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Jonas

Tak for det meget brugbare svar!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)