Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal svindel

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er nogen der svindler via PBS så mister man sine penge.

Hvad nu hvis nogen køber noget fra mig med et stjålet kort og det er via paypal?

Hvis jeg har modtaget en ordre, - som er lidt stor, og lidt mistænkelig - hvad kan jeg så gøre for at sikre mig jeg ikke taber mine penge?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:20

Har du talt med paypal om det?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 19:25

Hvorfor tro du at det er svindel ?

Det kan jo være det er køb til julegaver, vi omsætter jo noget mere i December end normalt :-)

ellers er jeg sikker på paypal har en policy omkring dette der er med til at sikre dit tab, prøv evt at skrive til deres support eller google det.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:35

du kan jo bede om en bankoverførsel i stedet for, og begrunde det med ordrens størrelse.

Hvis køberen er reel vil denne nok forstå situationen. I modsat fald mister du en potentiel ordre, som med stor sandsynlighed vil være svindel - så i sidste ende mister du intet.

Ved at gennemføre ordren som den er - risikerer du at miste dine varer.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J. Deleuran:

du kan jo bede om en bankoverførsel i stedet for, og begrunde det med ordrens størrelse.

Hvis køberen er reel vil denne nok forstå situationen

Det tror jeg i mange tilfælde vil være ensbetydende med en mistet ordre.

Hvis jeg fik ovenstående svar fra en webshop ville jeg annullere min ordre på stedet. Kender ikke mange i min omgangskreds der ville handle i webshop med en bankoverførsel.

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:08

Tilbyd evt kunden en ekstraordinær rabat for at lave en bank overførsel, således at begge parter får noget ud af det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:48

Jørgen Olsen:
Hvad nu hvis nogen køber noget fra mig med et stjålet kort og det er via paypal?

Mange der handler internationalt eller sælger varer på Ebay anvender Paypal og det kan derfor tænkes at handlen er helt normal.

Ellers gør som andre siger, kontakt Paypal og hør deres mening.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54

Uden at være 100% sikker, tror jeg Paypal er godt garderet mod det med et stjålet kort. 

For at registrere et kreditkort hos Paypal skal man give en del oplysninger. Der trækkes så et gebyr, som refunderes ved første brug. Jeg vifl tro dette gebyr helt enkelt er for at sikre, at kreditkortet fungerer. Teoretisk set kan det vel lade sig gøre at registrere et kort og lade det belaste den omkostning og så håbe kortets ejer ikke lukker kortet eller ser trækket - men den er lidt langt ude ville jeg TRO

Hør Paypal - mon ikke de også sikrer pengene er hos dem, inden de giver dig besked om at sende, ligesom de jo heller ikke mig bekendt giver dig pengene inden de har sikkerhed for at du har sendt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis ordren skiller sig ud fra dine normale ordre, så lad vær med at sende den. Det samme gælder, hvis den bliver bestilt fra høj risiko lande. Paypal er i høj grad ramt af phising, og de gør intet for at løse problemet desværre...

Sender du ordren, så vær forberedt på, at er det svindel så er udfaldet af en evt sag ligeså uforudsigelig, som de 7 tal i næste uges Lotto spil... 

Du kan læse mere her

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:11

Jeg ville ikke sende noget. Prøv at trække tiden for afsendelse 1-2 uger.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)