Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af hjemmeside, hvad er pegning?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne flytte min hjemmeside fra one.com til mono.net fordi, jeg her kan få et betalingsmodul på siden.

Min udfordring er at forstå, hvad de mener med:

"For at pege dit domæne skal du vælge at oprette enten et CNAME for adressen på din hjemmeside eller en A-record til IP adressen 77.66.16.17. Hvis ikke du selv kan administrere dit domæne, skal du kontakte din nuværende domæneudbyder og bede dem om at gøre det for dig. Vær opmærksom på at der kan gå op til 48 timer før domænet er aktivt for din hjemmeside fra du har peget dit domæne. Selvom dit domæne ikke er peget kan du gå i gang med at lave din hjemmeside med det samme".

Får jeg ikke min mailadr på siden eller hva?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:06

Hvis ikke du har kendskab til DNS styring, så ville jeg få en til at gøre det for dig.

Læs eventuelt lidt info om DNS her: http://www.dns-faq.dk/

Hvad mener du med "Får jeg ikke min mailadr på siden?"

Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 16:46

Ja bogstavelig talt om ikke den vises på de sider jeg indsætter den.

Jeg er bare ikke særlig skrap til det her.

Helt præcist hvad betyder pegning i et helt almindeligt sprog? også funktionsmæssigt.

Jeg ville nemlig så forfærdelig gerne flytte over og begynde at lave min hjemmeside, men tør ikke gå igang før jeg ved hvad det er

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

En hjemmeside køre på en server med en specifik IP. Dit domæne navn skal linkes/pege på denne server således at når man indtaster dit domæne navn så vil brugeren blive videresendt til den korrekte IP adresse.

Jeg vil anbefalde at kontakte support fra dit nye webhotel, jeg er sikker på de gerne vil hjælpe dig med at få det hele opsat korrekt.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 16:57

Men reelt set betyder det vel, at jeg godt kan flytte til anden udbyder uden risici? Og så må jeg på mandag kontakte min nyværende hostmaster og bede om hjælp. Er det korrekt forstået?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Ja altså, den normalle process er at man først køber nyt webhotel og overføre alle ens hjemmeside filer og så videre, når dette så er gjort så peger man sit domæne til sit nye webhotel, hvorefter der kan gå noget tid før DNS bliver opdateret.

Som regel så kan du logge på DK-hostmaster og ændre dine navneservere til dem din nye host bruger også vil DNS / pegningen ske automatisk da de burde stå for det.

Men efter kontakt den host du planer om at flytte til at spørg dem om det, så kan de svare på præcis hvor meget de kan hjælpe osv. 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 17:42

Tusinde tak for hjælpen. Lidt klogere er jeg blevet og vil fluks bestille mit nye webhotel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)