Hvad blev der af kvalitet efter, at der kom fokus på kvantitet? Jeg ser de billige hostingsites, eller hvor folk lover en ydelse til en pris og så ender den med, at blive meget dyre end først antaget. Mange offentlige liciteringer er baseret på laveste pris, hvilket ses som succeskriteriet. Dette kan man også sige er rigtig godt på mange punkter. Nye firmaer kan komme ind på markeder, der var lukkede (monopol lignende tilstande). Der er bare en anden side af medaljen nemlig, at nogle firmaer underbyder hinanden og i sidste ende går konkurs. I andre tilfælde får man påduttet en service, som senere vil vise sig, at man er bundet på hænder og fødder. F.eks betaler man for en hjemmeside, og vil senere flytte den, men man er bundet af firmaets CMS-System. Dette gør at man ikke har mulighed for, at flytte dette site til en anden host. Hvor blev kvalitet af? Jeg vil våge den påstand, at hvis man leverer kvalitet, så kan det godt være man ikke får mange kunder her og nu! Men de kunder man får og har vil være loyale. Med venlig hilsen Nikolaj *God jul* |
Kvalitet handler jo om, hvor stor et udbytte, man får ud af noget (det er jo relativt). Taler du om webhosting generelt?
Hvis jeg har forstået dig korrekt, så mener du, at hvis en udbyder tilbyder et CMS, de selv har udviklet, så er det ikke lig med kvalitet, fordi du som kunde ikke kan flytte det CMS over til en anden udbyder. Her er jeg ikke umiddelbart enig, da der ikke er noget, der tvinger dig til at benytte netop det CMS eller netop den udbyder - du kan fra starten af vælge en anden udbyder, benytte et open source CMS eller bygge dit eget (alle tre alternativer er helt valgfrie).
Det du beskriver lyder mere som en konsekvens af en forkert strategi i forhold til valg af udbyder og CMS - mere end det handler om kvaliteten af udbyderen eller dennes CMS.
Sig til, hvis jeg har misforstået dig - du favner meget bredt i dit oplæg :o)