Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor succes, men umuligt at få drift kredit !!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for 6 mdr siden starter et smedefirma.

Jeg har 7 ansatte og har en meget stor ordretilgang.
Jeg har kontaktet 4 banker for en drift kredit, men uden held.

Dette er der muligvis mange forklaringer på hvorfor man ikke kan få sådan en.

Men kan det virkelig være rigtig at det er komplet umuligt ?

Det koster noget at drive en produktionsvirksomhed, men hvad skal der til ?

Alle balancer er positive, så forstår det ikke...

Med venlig hilsen

Michael.

Fra Fredericia
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:59

Hvilket prisleje snakker vi om? har kontakter indenfor bankverdenen, hvor jeg måske kan formidle noget kontakt.

Og hvor i landet?

"I could never own a Samsung, I´m creative..."

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:05

Hej Per.

Tak for din henvendelse.

Det drejer sig om kr 400.t som driftkredit.
Vi holder til i glostrup, københavn.

Hilsen Michael.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 22:21

Hej Michael

Det er svært på baggrund af dine oplysninger at komme nærmere en årsag til afslagene. Du bør dog kunne få en forklaring fra din bankrådgiver på hans afslag.

Får du forklaret dig godt nok overfor bankerne, eller kan det være en årsag?

Du kan eventuelt overveje at få nogen ind og gennemgå dit materiale.

Du er velkommen at sende mig en PM såfremt du skulle være interesseret i en sådan gennemgang.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:23

Er det store eller små banker du har snakket med. Jeg har oplevet mest velvilje fra mindre banker, hvor det kan være mere op til den enkelte filial at træffe beslutninger. I større banker kan det ofte virke som om, at beslutningsproceduren er en formel dikteret fra højere sted.

mvh Carsten

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:57

7 ansatte på 6 mdr - det er hurtigt :-)

Måske du er for meget håndværker og for lidt forretningsmand. Det jeg mener er at din bankmand/dame forstår dig ikke, og omvendt.

Har du ikke en bestyrelse, hvor der er kræfter som kan tage dialogen med en bank? Ellers få det!

Held og lykke med projektet!

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 13:13

Hvordan er din forespørgsel "pakket ind"? Tropper du op kun med historiske tal, eller har du også udarbejdet budgetter og forretningsplan?

Har du evt. overvejet, om det var ved at være på tide at tage en bisidder med til bankmødet, som snakker samme sprog som rådgiveren (læs: en revisor)?

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:29

Michael.

En mulig årsag til at du rammer "muren" når du taler med bankerne, kan være at de er bange for at du ekspanderer din virksomhed for hurtigt.

Det er du ikke alene om at opleve, da bankerne generelt er forsigtige med virksomheder med meget stor vækst. De vurderer måske at du påtager dig en for stor risiko ved at have så mange personer ansat på så kort tid.

Nu kender jeg ikke noget til din virksomhed, men kan det tænkes at det er her at problemet ligger? og får du forklaret din evt risikoafdækning klart nok overfor bankerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45

Enig med de andre i, at du skal ha godt materiale i form af budgetter der kan bakkes op professionelt og at det vil være godt, med en revisor med til mødet med banken.

Helt generelt er det ikke spor let for en ny virksomhed som din, lige at få kredit på 400.000 kr. Selv ældre virksomheder må ofte stille en eller anden form for sikkerhed. Det kan være sikkerhed i form af driftsmidler, bygninger, biler eller andet, men at vokse til 7 medarbejdere på 6 mdr og positive tal hele vejen, er flot - og desværre for banken nok også lidt skræmmende

Ofte vil de som nævnt kræve sikkerhed i det ene eller andet, eller muligvis, hvis du har private midler/hus o.l. som minimum en selvskyldner klausul, så du hæfter personligt, og ikke overfor banken har låne med i en ApS beskyttelse.

Har du økonomisk forståelse der stiller der lidt på siden af bankmanden, så er det godt, eller få en bisidder med der har

Har i talt om sikkerheder - selvskyldnerklausul o.l.?

Har du overvejet beløbet, kunne det gå med 200 t? Når du behøver driftskredit på 400 t så er det jo fordi der, i alle fald midlertidigt opstår et penge behov som ikke kan dækkes af - som du skriver ALLA BALANCER ER POSITIVE for så burde banken kunne få sikkerhed - i form af sikrede ordrer og alt det som gør balancerne bliver positive også i budgetfremskrivningerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 16:46

Hej Michael

Du har ret i dit indlæg. Jeg har selv et handelsfirma, der har som andre grossister mærket krisen, men ikke med de beløb som andre. Ved selv at gribe i egen barm, har jeg på 2 år vendt underskud til overskud og egenkapitalen er tilbage!!. Alligevel er min bank så negativ, at det gør helt ondt!!. Har derfor lavet en indlånskonto i en anden bank, således alle nye kunder betaler dertil!. Og der kommer mange lige nu, da jeg har sprunget flere led over og får mit udstyr til bl.a. jern og maskinindustrien, væsentligt bedre en for 2 år siden. Har endda taget ordrebekræftelser og indkøbsordre med i banken, så de sort på hvidt kan se, at jeg tjener penge. Har lager for ca. 284.000,00 og en kassekredit på kr. 400.00,00. Lageret er aftalt at have klar til faste aftagere.

Når man ekspanderer, som jeg gør lige nu, så springer den normale bank fra!!

Johnny

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)