Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ansøgning :o)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er igang med at søge en traineestilling hos en revisionsvirksomhed og håbede på at kunne få kritik/tips til min ansøgning:

-------------------

Motiveret ansøgning til traineestilling hos KPMG

Jeg er en frisk ung fyr på 19 år, der hermed ønsker at søge en traineestilling hos KPMG. Dette ønske komme på baggrund af mange års overvejelse omkring mine fremtidige planer og hvorledes jeg bedst kan bruge mine kvalifikationer til at forme den.

Som baggrund har jeg afsluttet en HHX fra Handelsskolen i xxxx med tilfredsstillende karakterer i bl.a. erhvervsøkonomi, matematik og international økonomi. Man kan kort sige, at jeg altid har været et tal menneske, der interesserer sig for regnskaber og det bagvedliggende analysearbejde. Endvidere ved jeg, at revisionsarbejde ikke kun kræver indblik i talmateriale, men derimod også en god kommunikationsevne, for at kunne rådgive kunder og større klienter. Denne egenskab mener jeg selv, at jeg er besiddelse af, idet jeg gennem mit studie har haft et fritidsjob hos McDonald's xxxx, hvor jeg blev forfremmet til manager.

At arbejde som manager vil sige, at være ansvarlig for driften af hele restauranten i et bestemt tidsinterval. Herunder var jeg bl.a. ansvarlig for de daglige driftsopgaver, såsom motivation, uddelegering af arbejdsopgaver, budgetter og ikke mindst at få hele holdet til at arbejde sammen, for at afvikle arbejdet. Bag denne udfordring ligger der et massivt psykisk og fysisk pres, idet man skal kunne beholde overblikket og samtidig tage hensyn til den enkelte medarbejder i restauranten. Denne egenskab er ikke sjælden, men derimod svær at oparbejde, idet det kræver personlige kvalifikationer som kun enkelte besidder. Endvidere var den anden del af mit arbejde fokuseret på budgetter og løn afregning. Denne arbejdsopgave blev tildelt mig, idet restaurantchefen kunne se et potentiale i mig indenfor området, idet jeg foreslog små ændringer i den daglige bogføring.

Valget af KPMG kommer som et naturligt valg, idet jeg gennem mit studie har været på udkig efter revisionskarrieremuligheder. KPMG fremstod altid som det største og mest rummelige firma på nettet, hvilket øgede min interesse for dette firma. Endvidere er min baggrund fra Mellemøsten en anden grund til at søge ind ved jer, idet jeg har planer om at bruge denne styrke i mit arbejde og måske en dag gøre noget for firmaet i bl.a. Qatar, hvor firmaet har et datterselskab. Jeg vil ikke lægge for meget vægt på fremtiden, men jeg mener trods alt, at man bør have en ide omkring den fremtidige udvikling og derfor nævner jeg denne mulighed, idet jeg altid fokuserer på de langsigtede mål, selv indenfor karrieren.

Koncernen KPMG nyder også et godt rygte, hvor folk nævner arbejdspladsen som dynamisk, åben og motiverende. Endvidere har firmaet gode sociale sammenkomster og gode ordninger for sine ansatte, hvilket skaber trygge rammer omkring en evt. fremtidige karriere indenfor koncernen.

Som person kan jeg fortælle, at jeg er meget engageret i mit arbejde, åben og loyal. Kan arbejde selvstændigt såvel som i et team og nyder, at arbejde i grupper, hvor man tværfagligt kan udveksle ideer og løse komplekse arbejdsopgaver. Endvidere er jeg god til at kommunikere, hvilket er en vigtig egenskab især indenfor denne branche.

På forhånd tak.

xxxx

----------------

Er ikke så god til ansøgninger, men håber da ikke det er helt slemt.

På forhånd tak til jer også :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:25
Alt for langt - Og så synes jeg at jeg kunne finde et par nutids-r fejl i de første par linjer.

Jeg gider ikke læse ansøgninger der fylder mere end 1 A4 ark + CV.

Så hvis jeg ikke kan overbevises om at vedkommende skal til samtale udfra et ark papir, så er det bare ærgeligt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 19:30
Fylder dog kun 1 side :)

Dog har du ret i at den virker for lang, grammatik fejlene er ikke noget problem, skal jeg nok få rettet... Tænkte mere på det indholdsmæssige

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 20:48
Synes nu det virker meget fornuftigt mht. længde og indhold. Grammatik- og kommafejl skal dog have en ordentlig tur!

/Mads

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 21:15

Kære psycop!
Det er en fin og personlig ansøgning, man har en fornemmelse af at der er et menneske bag og du får flettet et for nogle ømt punkt ind, på en flot måde. Da jeg er en spade til grammatik, har jeg helt valgt at overse denne del og udelukkende fokusere på indholdet og de tanker/følelser det vækker i mig når jeg læser ansøgningen. Ud fra det har jeg redigeret i din ansøgning. Det jeg anser for overflødigt, trænger til omformulering eller slettes er markeret med gennemstregning. Ønsker du begrundelser er du meget velkommen til at kontakte mig.

Held og lykke med jobsøgningen

Motiveret ansøgning til traineestilling hos KPMG
Jeg er en frisk ung fyr på 19 år, der hermed ønsker at søge en traineestilling hos KPMG. Dette ønske komme på baggrund af mange års overvejelse omkring mine fremtidige planer og hvorledes jeg bedst kan bruge mine kvalifikationer til at forme den.

Som baggrund har jeg afsluttet en HHX fra Handelsskolen i xxxx med tilfredsstillende karakterer i bl.a. erhvervsøkonomi, matematik og international økonomi. Man kan kort sige, at jeg altid har været et tal menneske, der interesserer sig for regnskaber og det bagvedliggende analysearbejde. Endvidere ved jeg, at revisionsarbejde ikke kun kræver indblik i talmateriale, men derimod også en god kommunikationsevne, for at kunne rådgive kunder og større klienter. Denne egenskab mener jeg selv, at jeg er besiddelse af, idet jeg gennem mit studie har haft et fritidsjob hos McDonald's xxxx, hvor jeg blev forfremmet til manager.

At arbejde som manager vil sige, at være var jeg ansvarlig for driften af hele restauranten i et bestemte tidsintervaller. Herunder var jeg bl.a. ansvarlig for de daglige driftsopgaver, såsom motivation, uddelegering af arbejdsopgaver, budgetter og ikke mindst at få hele holdet til at arbejde sammen, for at afvikle arbejdet. Bag denne udfordring ligger der et massivt psykisk og fysisk pres, idet man skal kunne beholde overblikket og samtidig tage hensyn til den enkelte medarbejder i restauranten. Denne egenskab er ikke sjælden, men derimod svær at oparbejde, idet det kræver personlige kvalifikationer som kun enkelte besidder. Endvidere var den anden del af mit arbejde fokuseret på budgetter og løn afregning. Denne arbejdsopgave blev tildelt mig, idet restaurantchefen kunne se et potentiale i mig indenfor området, idet jeg foreslog små ændringer i den daglige bogføring.

Valget af KPMG kommer som et naturligt valg, idet jeg gennem mit studie har været på udkig efter revisionskarrieremuligheder. KPMG fremstod altid som det største og mest rummelige firma på nettet, hvilket øgede min interesse for dette firma. Endvidere er min baggrund fra Mellemøsten en anden grund til at søge ind ved jer, idet jeg har planer om at bruge denne styrke i mit arbejde og måske en dag gøre noget for firmaet i bl.a. Qatar, hvor firmaet har et datterselskab. Jeg vil ikke lægge for meget vægt på fremtiden, men jeg mener trods alt, at man bør have en ide omkring den fremtidige udvikling og derfor nævner jeg denne mulighed, idet jeg altid fokuserer på de langsigtede mål, selv indenfor karrieren.

Koncernen KPMG nyder også har et godt rygte, hvor folk nævner arbejdspladsen omtales som dynamisk, åben og motiverende. Endvidere har firmaet Med gode sociale sammenkomster og gode ordninger for sine ansatte, hvilket i mine øjne er med til at skabe trygge rammer omkring en evt. fremtidige karriere indenfor koncernen.

Som person kan jeg fortælle, at jeg er jeg me

Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 21:32
Tusind tak for jeres feedback, det er helt klart noget jeg kan arbejde på. Jeg vil kigge på ansøgningen igen imorgen og forsøge at gøre mit bedste.

Jeg er åben til alle foreslag, så har i flere tips/gode råd er i meget velkommen :) Jeg skal også til at lave en CV snart, her i tips/gode råd der til?

På forhånd tak.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 22:11
Det er bestemt ikke slemt. Det er faktisk ganske udemærket. Du er nemlig god til at vise, hvad dine kompetencer er, i stedet for blot at fortælle om dem. Det er rigtig godt, og noget som mange af dine konkurrenter sikkert ikke formår.

Med lidt korrektur, endnu mere af Krondals effektfulde"overflødig-tekst-udrensning", og mine to følgende kommentarer - så er du mere end godt på vej:-)

1) Din indledning er ikke lige så god som resten af din ansøgning, og overskriften Motiveret ansøgning til traineestilling hos KPMG,  ja, den er HR-medarbejderen træt af allerede efter at have læst de første to ansøgninger!

Tag din nuværende overskrift, og put den op i dit dokuments sidehoved. Den indeholder de informationer, som du skal oplyse, men der er ingen grund til at gøre kedelige standarder til en overskrift. Skriv i stedet noget fængende i stil med "Kompetent ildsjæl glæder sig til at brænde igennem", eller noget lignende som tvinger læseren til at skulle bruge de små grå. Resten af dine nuværende to liniers indledning skal peppes op med de ting, som KPMG simpelthen ikke kan få ved at tage andre end dig. Tag for eksempel dele af dit afsnit...

"jeg har altid været et tal menneske, der interesserer sig for regnskaber og det bagvedliggende analysearbejde. Endvidere ved jeg, at revisionsarbejde ikke kun kræver indblik i talmateriale, men derimod også en god kommunikationsevne, for at kunne rådgive kunder og større klienter. Denne egenskab mener jeg selv, at jeg er besiddelse af, idet jeg gennem mit studie har haft et fritidsjob hos McDonald's xxxx, hvor jeg blev forfremmet til manager.

... og gør det endnu skarpere ved at droppe "mener jeg selv" og erstatte med "har jeg bevist ved"... eller lignende. Så har du en slagkraftig indledning, som giver dem lyst til at læse videre - og så fører du allerede 1-0!

2) Og så lige en lille ting, som man altid kan tjekke en tekst på: Pas på ikke at bruge den samme ordlyd mere end en gang i et afsnit. Eksempel: "Valget af KPMG kommer som et naturligt valg..." Det gør teksten tung, som hvis du nu havde startet alle sætninger med "jeg" eller "vi";-)

Nå, og så er det bare med at komme i gang med rettearbejdet. Du har allerede klaret det sværeste, for det er at få den skrevet.

Held og lykke med det

René
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:40
Jeg ville nok vende det hele lidt om.
Når jeg har læst ansøgninger, er jeg faktisk mest interesseret i, om ansøgeren er interesseret og motiveret. Derefter kan jeg tjekke om det faglige og personlige er på plads.
Jeg ville starte med en fængende overskrift som f.eks. "Jeg vil være Talmanden fra Oz" eller "Med hjernen på rette plads".
Jeg ville derefter starte med at sige, hvorfor jeg har valgt dette firma - argumenterne har du jo opremset nedenfor.
På den måde får du vist din motivation, og man får lyst til at tjekke dit CV efter i sømmene for at finde ud af, om du lever op til de formelle krav.
Når du søger en elevplads, skal du selvfølgelig ikke spille verdensmand, og jeg synes, du har en fin ballance mellem selvpromovering og ydmyghed. Dog synes jeg du skal gemme dine karakterer om i CVet - "tilfredsstillende karakterer i bl.a. erhvervsøkonomi, matematik og international økonomi" får mig til at tænke: "Kun tilfredsstillende - ikke perfekt? - og hvad med de andre fag, er de under niveau?" Skriv i stedet, at du er specielt god til disse fag - du har jo sikket valgt at fokusere på disse, fordi du forventer at det er her firmaet har størst interesse.

En ansøgning skal vise et positivt forvrænget spejlbillede af dig.
Held og lykke.

mvh Hans

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:27
Jeg må altså lige indskyde en lille komentar også... Du skriver:

Mange års overvejelse - skær mig altså lidt i øjet, det lyder jo så voksent... ikke at man ikke kan være moden og voksen når man er 19.. åh gud, hvad roder jeg mig nu ud i...

Nå men det jeg egentlig vil frem til er, om det ikke ville lyde bedrer hvis du skrev "på baggrund af grundig overvejelse" for exempel. Ellers synes jeg Krondals udrensning var super, og tag nu til dig hvad Rene skriver, han ved hvad han snakker om. 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med ansøgningen...

Herlig hilsen

Ania

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:42
Alt, alt, alt for lang ansøgning! Du skriver læseren i søvn!
Ansøgningen skal slankes; de skal vide hvem du er --- og så alt det plidder-pladder med hvor du har gået i skole, job whatever - på separat CV

Det du skriver meget udførlig om at være manager er unødvendigt; KPGM er jo ikke dummme: nævner du manager stilling i McD ved de godt hvad det indebærer - så blot nævn det med et ord eller ekstremt kort - og krydré istedet din ansøgning med en udtalelse/anbefaling fra din McD chief one.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)