Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af website med salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har fundet en rigtig god forretningside, synes jeg selv ;-) ideen ligner dba.dk men i stedet for at sælge alt mellem himmel og jord har jeg fokuseret på et bestemt område som jeg synes der er stor potentiale i.

Dvs det skal være folk som har ting de gerne vil sælge og opretter en salgsannonce som så folk kan købe. Indkomsten ligger så i at sælgeren betaler en pris for oprettelse af annoncen og køberen har fri adgang. Gælder private og forhandlere.

Jeg har ikke på nettet fundet noget lignende indenfor mit område. Der er også internationale muligheder for dette projekt.

Spørgsmålet er så om der er potentiale i sådan en ide? Og hvordan man skal komme igang med etableringen af sådan en hjemmeside og alt det tilhørende?

Mange venlige hilsner

Rahimi

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:15

Det har vi os jo ingen chance for at forholde sig til, når vi ikke ved hvad du vil sælge.

Umiddelbart tror jeg det er en dårlig ide. Specielt eller i hvert fald i starten vil folk ikke betale for at bruge din side. Den skal op og køre 100% før du kan charge folk for at bruge dit site og selv der er det ikke sikkert man gider.

Jeg mener, hvorfor ikke bare bruge dba.dk som er gratis?

Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:28

Hej Martin,

Tak for den hurtige feedback.

Jeg tænkte også at det i starten skulle være gratis og så på et tidspunkt når den er helt oppe at køre kunne gebyret komme på tale.

Derudover er dba.dk ikke gratis for sælger, men kun for køber. Der er flere prisklasser på dba for oprettelse af annonce.

Min ide kan nok sammenlignes med bilbasen.dk. Da dba.dk sælger alt, også biler, fungerer bilbasen.dk jo super. Eller trendsales.dk som kun fokuserer på mode og tilbehør som startede lang tid efter dba.dk

Jeg tror selv meget på ideen og vil gerne have hjælp og vejledning til hvordan man kommer i gang med etableringen.

mvh

Rahimi

Fra humlebæk 443
Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. DBA er ikke gratis. det koster penge at oprette annonce. 

2. Det der gjorde at DBA blev så kendt, var deres positionering. Altså deres avis, man lærte dem at kende igennem avisen. Og du kan ikke konkurrere uden at lave lignende positionering. 

Ideen er ikke det svære at lave. Det svære er udførelsen. 

Håber du finder ud af noget.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:35

Esben Reeslev Korsaa:

Så venter jeg stadig på girokortet for de annoncer jeg smed op for et års tid siden Cool

DBA er gratis at annoncere på, medmindre du vil have billeder etc. op sammen med dit stillingsopslag..

Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:05

Esben Reeslev Korsaa:

Jeg har da solgt masser af ting det sidste års tid uden at skulle betale noget. Selvfølgelig har de også noget at betale for, men at sige det ikke er gratis er jo decideret forkert.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)