Hej Aminoer
Jeg er lidt i tvivl her.. Jeg skal købe ny pc. Budgettet er ca. 6000kr. Den skal kunne klare at håndtere ret store billedfiler i photoshop og illustrator. Den skal også kunne klare at køre det nyeste inden for spil. Og så skal lydkortet være topkvalitet.
Jeg fik fortalt, af en FONA-medarbejder, at det ikke gør nogen forskel om jeg køber bærbar eller stationær. Men fordelene ved bærbar er selvfølgelig at den ikke fylder så meget, og at den kan flyttes på ret nemt. En kammerat fortalte mig derimod at det var smartest at købe stationær, da det er nemmere at udskifte dele der går i stykker eller opgradere den uden at skulle købe en ny.
Jeg har desværre ikke så meget forstand på den slags, så jeg håber i herinde kan pege mig i den rigtige retning.. Hvad skal jeg købe, og hvilke mærker er bedst? HP, Azus, Acer??
På forhånd tak. |
jannox:Jeg fik fortalt, af en FONA-medarbejder, at det ikke gør nogen forskel
Puha, det bekræfter vist en del fordomme mht. Fona-medarbejdere!!!
Naturligvis er der forskel. Du får langt mere ydelse for pengene ved køb af en stationær, og som din kammerat rigtigt nok påpeger, har du fordelen ved at kunne udskifte/opgradere en stationær. F.eks. hvis du nu synes, at lydkortet skal have et niveau mere...eller du måske vil ha et hurtigere skærmkort...eller....