Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klogere på SSL

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Tåstrup
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg forsøger at blive klogere på SSL. Hvis jeg f.eks skal have inputform felter i form af cpr-nummer og andet som er fortrolige oplysninger. Hvordan foregår det så? Skal data som dette være SSL krypteret?

Skal man udover dette hoste det hos et selskab som tilbyder SSL server hosting?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:04

Du skal købe et webhotel som har et medfølgende certifikat, og så skal du sørge for at brugeren er inde på https://dinside.dk både før og efter formen vises, så kan du være sikker på at alt er kryptere.

Og ja, dit webhotel skal understøtte det.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 16:06

Hej,

SSL bruges til HTTPS, der kryptere dataene mellem klienten og serveren.

Så hvis nogen opsnappede informationer mellem klient og  server der blev sendt med en HTTPS forbindelse ville informationerne være ubrugelige da de er krypterede.

Vil anbefale dig denne video:

Ville bruge SSL til at sende personfølsommeoplysninger såsom CPR, Kreditkortoplysninger, pasnummer etc.

Der er mange der tilbyder en SSL forbindelse. Søg på "ssl certificate".

Ja du skal have et webhotel med SSL forbindelse og så et SSL certifikat. Hvilket kan købes eller du kan lave et selv. Men det ville nok give problemer hos brugere. Da da nok selv først skal godkende dit eget fremstillede certifikat. 

Der findes mange forskellige typer og prisklasser. Prisen afhænger selvfølgelig af krypteringen og garanti for kryptering.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Tåstrup
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:13

Kender i et sted, hvor de udbyder denne form for hosting indeholdende SSL certifikat?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 16:19

martin-mortensen.dk:

Kender i et sted, hvor de udbyder denne form for hosting indeholdende SSL certifikat?

Det har jeg ikke set indnu. Du skal bruge et webhotel med SSL og så skal du bruge en SSL udbyder til at udstede et certifikat. Såsom Verisign, RapidSSL etc.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 16:21

Hej Morten

Det gør vi, send mig en mail på jh@cube-it.dk med hvad du skal bruge af plads og trafik så skal jeg nok udregne en god pris til dig på et webhotel med SSL.

Mvh.
Jesper Have

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31

Hos Unitbyte kan du godt bestille SSL, vi kører 50% kampagne på alle privat webhoteller lige nu .

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:31

Hvis du ikke ved hvordan SSL fungere vil jeg råde dig til at holde dig langt væk fra at indsamle nogen form for personfølsomt data! Der er en lovkrav til hvad man skal gøre når man behandler sådanne data. Et godt råd er at tale med datatilsynet og sikre at du har en IT sikkerhedsekspert med på holdet hvis du vil den slags.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:38

Ikke helt rigtigt, formuleringen burde være

Du skal have dit eget certifikat i form af en

key

csr (certificate request)

Dette skal således godkendes hos f.eks godaddy. Din udbyder skal således have din .crt fil udleveret (.crt = certifikatet)  som de således implementerer på dit website. surftown tager 2400 for denne service om året (inkl webhotel), webhosting.dk tager f.eks 299 for SSL men uden webhotel (fra 150 og opefter), så der er et vidt spænd for hvad servicen koster. Nogle udbydere har allerede SSL implementeret for deres kunders websites dog ikke med et godkendt certifikat, derfor kommer der en advarsel op ved besøg på siden.

en del af arbejdet med at lave SSL er at lave en key og en csr fil, den kan din udbyder lave hvis ikke de har det allerede, nogen tager et gebyr for dette andre ikke.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:55
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)