Se lige det her link er det ikke svindel ? |
Umiddelbart så tror jeg faktisk ikke at det er fake.
Se lige det her link er det ikke svindel ? |
Mine hjemmesider: Fodboldtøj - Tryk på t-shirts
Umiddelbart så tror jeg faktisk ikke at det er fake. |
Jeg ville advare stærkt mod at taste jeres oplysninger på sådanne sider, selvom den faktisk ser meget proffessionelt lavet. Hvis man ser på whois info på domænet får man følgende oplysninger: Registrant Name: Miloslav Kolumbus Hvis det havde været et ægte PayPal-side havde den nok indeholdt Markmonitors info, som de store virksomheder/hjemmesider ofte anvender: Registrar Name: Markmonitor.com Hvis I har tastet jeres oplysninger ville det nok være meget smart, at ændre det ASAP på den rigtige paypal.com side. |
Kommer snart...
SmartScreen-filteret i min IE9 kommer frem med en kæmpe stor rød advarsels-side, der gør opmærksom på, at sitet er rapporteret som Phishing-site... |
Ja det ser ud som svindel. Alle links peger over på paypal.com men formen til login submitter til au.php som sikkert gemmer login-oplysningerne. Herefter bliver man sendt videre til denne side: http://www.konopiste.com/pic/gtwpages/index.jsp/login/secure/log/to/paypal/initthi.html?cmd=SignIn&co_partnerId=2&pUserId=&siteid=0&pageType=&pa1=&i1=&bshowgif=&UsingSSL=&ru=&pp=&pa2=&errmsg=&runame=\ hvor de vil have alle informationer.. Så det ville jeg ikke gøre :) |
Gæt hvilke oplysninger siden beder om, når du indtaster en fake mail og fake kode... |
Min Norton smider også en kæmpe advarsel op ... Alle konti anses for inaktive vil blive suspenderet uden at informere ejeren.
Thanks,
Claus |
Slet ikke mistænkeligt når de beder om alle oplysninger ;-) og ingen HTTPS forbindelse, samt forkert URL. |
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Hej Thomas, Start med at se på URL-adressen. Ligner ikke noget i nærheden af "paypal.com"
|