Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg rive min aftale med NN Markedsdata i stykker?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NN Markedsdata er ejet af De Gule Sider A/S. Jeg har indgået en aftale med NN om benytte deres markedsdata, og skal begynde med betalingen fra februar 2012. Men...

Kan jeg rive denne aftale i stykker, nu hvor De Gule Sider A/S er begæret konkurs? Jeg kan kun forestille mig, at en sund forretning som NN Markedsdata bliver solgt fra til en anden virksomhed, men så må det jo være et nyt CVR.nr., og dem har jeg ikke indgået aftale med.

Jeg har ikke helt styr på kontrakter i forbindelse konkurser.

Kan nogen hjælpe?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 22:11

Nej, du kan ikke rive kontrakten i stykker.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:13

Hvad ligger der til grund for det?

Da jeg sad som lejer i et kontorfællesskab, der desværre gik konkurs, blev kontrakterne ophævet af ejeren af bygningen. Men det er selvfølgelig en helt anden snak...

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 22:18

NN Markedsdata er ikke erklæret konkurs, og han er derfor forpligtet af sin aftale med dem.

NN Markedsdata kan blive solgt til anden side, og fortsætte som samme selskab det er i dag.

Sælger de kun aktiviteten fra, kan en del af handelen omfatte de indgåede aftaler, og herved er man stadig bundet af aftalen.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:22

Men der er jo ikke længere noget der hedder NN Markedsdata A/S. Det er opløst ved fusionen. De er ejet af DGS A/S.

Gælder de samme regler da stadig? Jeg beklager mine spørgsmål, men når jeg tjekker fakturaen, så fremgår cvr. nr. 12497040.

Hvis jeg slår det op på cvr.dk, kommer denne side frem:

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=12497040

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:27

formentlig stor det i kontakten at virksomheden "nn markedsdata" kan overlade sin forpligtelse til en anden virksomhed

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 22:29

Brian Ph.:
Men der er jo ikke længere noget der hedder NN Markedsdata A/S

Ifølge cvr.dk var der heller ikke noget der hed NN markedsdata A/S da du indgik aftalen :)

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=30360044 

Ophørsdato: 07.10.2009 :)

Men ring da til dem i morgen og hør. Du ved jo ikke om, som andre siger, virksomheden bliver overtaget eller lign. Der er nok noget i gang skal du se. 

Eller ved du noget andet end hvad du har læst i medierne? For det er ikke grundlag nok til at rive en kontrakt over. 

Steffen

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 22:33

Ok, nu er jeg med tror jeg.

Du har indgået en aftale med dgs og ikke NN Markedsdata!

Afvent hvad der sker med afviklingen af selskabet. Det kan være at det videreføres i en eller anden form, og da er din forpligtelse afhængig af den aktuelle aftale i har indgået. Ophører aktiviteten og alt bare lukkes ned, ja så har du formentligt heller ingen forpligtelse.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:38

Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere forvirret. Nu hvor jeg nærlæser kontrakten står der intet om, at NN må videregive/-sælge deres aktiviteter til anden side.

Herudover er der gentagne gange skrevet NN Markedsdata i kontrakten til trods for at de er overtaget af DGS A/S for nogle år siden.

Kontrakten er sløset sat op, og ligner en handelsskoleelevs forsøg på at sammenflette en kontrakt til hans imaginære webshop-projekt.

Samtidig har jeg også nogle venner hos Krak Eniro der pt. klapper i deres små tykke hænder, da de har "mistet" en konkurrent, og jeg derfra allerede har hørt, at jeg kan rive kontrakten i stykker, og skrive en ny hos dem. Jeg ved samtidig, at de har interesse i NN Markedsdata-delen, da der naturligvis er mange kunde i denne sunde del af DGS.

Men alt i alt... Jeg kan spare en tredjedel på produktet ved at købe hos Krak Eniro. Så derfor er jeg meget interesseret i udfaldet ;o)

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 22:47

Forklaringen kan være at DGS har haft binavnet NN Markedsdata.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)