Hej Jeg vil gerne have noget feedback på de logoer jeg er ved at få designet med hjælp fra partnerdesign. Det drejer sig om et logo til siden tributik.dk, som skal være en webshop med triathlon udstyr. (Løb/cykling/svømning) Jeg har fået disse 4 udkast. I første omgang var jeg utrolig meget til nr. 3, hvor der bare skulle ændres i de tre øverste bokse, med en svømmer, cyklist og løber. Men efter at have talt med en kammerat, som synes godt om nr. 4, kan jeg godt se hans pointe. Når man siger triathlon, kommer mange til at tænke på ironman (distance) som også er den jeg interesserer mig for. Det er den som har sat voldsom fokus på sporten, især efter challenge copenhagen blev til. Vi har snakket om at "svømmeren" som indgår i K'et symbolisere at "springe ud i det" / "tag udfordringen". Som evt. skulle tilføjes som slogan. Han snakkede om dårlig slogan bliver bedst husket, så spring ud! ville ikke være dumt. Jeg tror bare ikke på genkendelseseffekten indenfor sportsgrenen endnu. Der er så vidt jeg ved ca. 3000 medlemmer af dtrif (dansk triathlon forbund) men tallet kommer til at vokse, men det bliver aldrig en sport på lige fod med fodbold osv. Derfor synes jeg ikke genkelseseffekten er så vigtig her, men måske tager jeg fejl? Men jeg vil meget gerne høre til feedback fra jer, og evt. hvis i havde god idéer skal i endelig ikke holde jer tilbage!
|
Hej
Alle flotte logoer. Og kan sagtens følge dine pointer.
Umiddelbart ville jeg nok sige nr. 1. Jeg kommer til at tænke på løb - men samtidig kan jeg godt finde ud af, at det nok er noget med triathlon - i og med dit navn.
Nr. 2 finder jeg lidt for "muskuløs". Manden ligner en i rustning - og jeg kan godt komme til at tænke på en butik med rolle spil.... ???
Nr. 3 er heller ikke dårlig - måske har den lidt af tidens moderne ånd over sig - hvordan mon man ser den om 3-5 år...??
Nr. 4 tænker jeg først og fremmest på svømning - og så syntes jeg ikke den giver så meget action over sig.
Blot mine hurtige tanker
Held og lykke med butikken - uanset logovalg.
Mvh
Birger