Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords Eksamen - Et salgværktøj for Google?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har en medarbejder som idag har taget den fundamentale eksamen i Google Adwords - han bestod så hurra for det meeeen...

Jeg kiggede ham over nakken, og 40 % af alle spørgsmålende fokuserer på Display network og video annoncer, og flere spørgsmål har stavefejl eller vendinger man simpelthen ikke kan sige på engelsk.

Det virker som om, at Google har rigtigt meget fokus på deres display netværk, og bruger nu deres eksamen, for netop at promovere dette endnu mere og sælge display annoncer.

Jeg er personligt ikke meget for display netværket, da det ofte ender med penge ud af vinduet.

Derudover hvis man tager et kig på deres forberedelse til eksamen, så er 70 % af materialet man skal læse, slet ikke relevant for spørgsmålene, men kan ofte findes i deres help forum.

Jeg er da klar over, at man for at blive certificeret, skal man som Google Adwords annoncør kunne det hele, men der er simpelthen så lidt fokus på søgenetnetværket i eksamen - som ifølge min mening er det mest relevante for mange virksomheder,.

Jeg ikke forstå hvorfor Google nu også skal bruge deres eksamen for at promovere deres Display netværk så de kan lave endnu flere penge (smart nok af Google)

Man ville kunne forstå hvis man tager de udvidede eksamener, at man kommer meget mere i dybden med display netværket, formularer og formler etc etc.

Nå, men ville høre om folk havde andre meninger om Googles såkaldte eksamener og valide de egentligt er?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Jørgensen:
Jeg er da klar over, at man for at blive certificeret, skal man som Google Adwords annoncør kunne det hele

Det kræver ikke særlig stor viden at bestå div. Google eksamener.  Og når bureauer bruger deres certificering som et salgsværktøj, så er det lidt en gråzone mener jeg.

Når man som 18 årig netop har fået sit kørekort, er man jo heller ikke verdens bedste billist. Det er først efter nogle års erfaring, at man bliver elitebillist. Det samme er gældende for div. Google eksamener - nemme at bestå, men det er den praktiske erfaring der tæller.

Johannes

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:44

Ja, og så har du ret i at det nu engang mest af alt er et salgsværktøj.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)