Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

smart hjemmeside

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Netop det jeg skriver ... Er undervejs. Klar inden der er gået en uge. Men tak for vinket. Mvh Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:31

Adobe dropper sin player på de mobile platforme - de dropper ikke Flash programmet, som jo kan udgive i andre formater end swf.
Det er swf formatet man i løbet af nogle år vil se forsvinde, ikke Flash.

I øvrigt et godt eksempel på hvad Flash kan, som HTML/JQuery ikke kan.
Sjov side - så er der da noget ved at juleshoppe på nettet, haha ;)

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Interessant tråd (Og hema er en klassiker) Yes

Når det så er sagt, er min helt klare holdning, og giver ret med de fleste med at Flash er ude (pånær lige flash bannere) om 2-3 år maks.

jQuery ejer markedet lige nu, og at Adobe dropper Flash player fremover, er personligt for mig kun en herlig ting!

- Jeg vil også derfor mene, at det er derfor man oftere og oftere ser på div. hjemmesider at HTML5 og jQuery er mere og mere benyttet, for at ramme så bred en målgruppe som muligt.

Mit bud er: Flash og Internet (Crap) Explore og oldschool javascript uddør, hvor imod HTML5/6, jQuery og CSS3/4 forbliver!

Ser man på mobile enheder, er der stort set ikke nogen der kan se flash (ergo går man glip af en forholdsvis stor målgruppe)

Og ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg synes da det er bemærkelsesværdigt, at Adobe ikke en gang benytter Flash Player selv, udover sider som Shockwave og Flash Player. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:03
Nu virker det! Der er bibeholdt flash for alm. Brugere og andre med iPhone/Mac ser det nu som et stationært billede. Jeg er rigtig glad for denne løsning - se her www.ztrong.dk Mvh Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Flemming
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Fra  aekvatorkaffe Skrevet kl. 13:52

Så hvis jeg forstår det godt vil sådan en Hema hjemmeside i (den korte) fremtid blive fremstillet i HTML5/6, jQuery og CSS3/4  ?

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:26

Adobe har allerede stoppet udviklingen af Flash til mobile enheder. Det gælder både tablets og mobiler. de flytter fokus over på HTML5 og Adobe Air. Det sidste jeg har hørt er dog at de vil udvikle videre til PC. Da visse Apple produkter jo ikke kan afspille Flash, men HTML5 er der også noget at hente der.....jeg tror også at udviklingen går mod HTML5 hvis vi snakker hjemmesider. (offtopic: Desværre for mig, da det er et af salgsargumenterne for en Android sat op imod en iPhone...:-)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 00:28

bare glem det...i havde skrevet 10 indlæg før jeg fik mig taget sammen til at opdatere siden og skrive mit:-)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)