Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal lære at programmere

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig en bog. Dog synes jeg overhovedet ikke det er nødvendigt at købe en, de er gratis på biblioteket :-) Smut derned og se hvad de har om emnet, du finder helt sikkert noget spændende. Lad være med at vælge en tyk bog til at starte med, med mindre du er vildt glad for at læse, for så går du død i det før du overhovedet kommer i gang med at kode den første linje.

Og så lige off-topic

John J:
JAVA (ikke at forveksle med java-script) er programmering.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor du trækker linjen, og hvad du synes forskellen er :-)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Bak:

John J:

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor du trækker linjen, og hvad du synes forskellen er :-)

Mener du på JAVA og java-script? Så er det ikke mig, der trækker linjen. Den var trukket længe før jeg så en hjemmeside for første gang Smile

Mvh. John

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 22:42

Dennis Piilgard Nielsen:
Det må være et nej :)

Okay. Du kan gøre det inde fra netbeans (dog med variende succes, men prøv ad)

Tools -> Plugins -> Fanen 'Available plugins' -> Søg på PHP. (Det er ikke den med manualen)

Jeg ved ikke hvordan du foretrækker at lære. Nogle læser manualen for a til z inden de tænder apparet. Andre prøver sig frem. En tredje type kontakter en som ved noget om det. Hvis den sidste type er dig, så vil jeg anbefale dig at få nogle MSN/Google talk kontakter. Mange PHP programmører står på hovedet af hinanden for at hjælpe med stort og småt. Jeg er selv en af dem ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

John J:

Mathias Bak:

John J:

Mener du på JAVA og java-script? Så er det ikke mig, der trækker linjen. Den var trukket længe før jeg så en hjemmeside for første gang Smile

Mvh. John

Nej, come on xD Hvor du trækker linjen mellem hvad der er at programmere og hvad der ikker er at programmere som du kalder "at kode".

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 06:33

takker!

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 06:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mathias Bak:
Nej, come on xD Hvor du trækker linjen mellem hvad der er at programmere og hvad der ikker er at programmere som du kalder "at kode".

Er der ved at gå religionskrig i den ?

Eksempel. Du går hen til din hæveautomat. Du taster en kode. Automaten svarer på den kode som du har indtastet via et program.  Akkurat det samme med f.eks php.

Endnu bedre. Læs f.eks forordet i hhv. en bog om JAVA eller PHP.

Mvh. John.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 07:05

Hvis dit engelsk er nogenlunde, vil jeg klart anbefale Lynda.com.

Det var dem jeg brugte da jeg skulle lærer PHP og MySQL og det hjalp mig gevaldigt!

Det er video Tutorials hvor du får forklaret alt lige fra forms, til Object Oriented Programming(OOP).

http://www.lynda.com/PHP-tutorials/php-with-mysql-essential-training/435-2.html

Koster lidt penge, men var hvertfald det værd i sidste ende, for mig altså :)

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 07:23

Simon Hoxer Bønding:
Mange PHP programmører står på hovedet af hinanden for at hjælpe med stort og småt. Jeg er selv en af dem ;)

Jeg smider lige en PM :)

Til alle jer andre: Dejligt med så brugbar feedback! Og endnu mere lækkert med en verserende debat ;) Tusind tak..

Mvh Dennis

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 09:53

Jeg skal lige høre her på falderebet, om nogen kan vise mig tuts for mac?

Jeg synes jeg er helt ude og skide :) Det nægter bare at køre, som det gør i tuts for windows og de fleste af dem, der laver de her videoer siger bare, at det også kan bruges med mac det program de kører.

De vælger så bare at undlade, at fortælle mig hvordan jeg gør?!

Mvh Dennis

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:09

Hej Dennis.

Lad os lige koge det her lidt ned - du er nødt til at se hvad målet er.

Hvis målet er, at du vil skrive dine egne sider, så er det en fin start - forvent der går et år får du har din side og et par år før den er lidt lækker. Hvis målet er, at du skal kunne benytte et CMS, så mener jeg du er galt på den og spilder din tid.

Man kan sagtens sætte en CMS op, uden at kunne kode - det er måske meget rart at kunne ændre eller udvikle lidt på komponenter o.lign. men der skal du have mere forståelse for sproget, end hvad et Libris-hæfte og et par timer på html.dk kan give dig.

John: Det er noget forfærdeligt ævl du kommer med - og hvad jeg kan tolke af dine sidste par svar ved du det godt. At kode er bare et andet ord for at programmere - hvad du så ellers ligger i det, må du selv rode med.

Der er forskel på scripting og kodning, og jeg formoder det måske er det du roder rundt i. Den tekniske forskel er, at programmeringssprog bliver compilet, mens scripting bliver fortolket. Javascripting er rigtig nok et script sprog (som navnet måske også antyder), mens JEE er et serverside fullblown programmeringssprog.

...og inden du roder mere  rundt definitionerne, har wiki en fin liste over programmeringssprog her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Programmeringssprog#Liste_af_programmeringssprog

Og en anden liste med scriptingsprog her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Script-sprog

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)