Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed + domænenavn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino'er!

Jeg har læst en masse om domænenavne og folk der prøver at tjene lidt penge på sådanne. Jeg har et spørgsmål, da jeg selv er havnet i en irriterende situation..

Nu er det sådan at jeg er igang med opstart af virksomhed og derfor mangler et domænenavn. Det navn jeg vil bruge er optaget, men ikke i brug.. Jeg har researchet en del og ham der ejer det har flere navne endnu, vidt forskellige emner, men ingen bliver brugt. Jeg ringer så til ham og spørger pænt hvad hans planer er med navnet.. Og han siger så han vil have 5000,- for det uden tøven.

På dette tidspunkt er jeg ikke i tvivl om at han prøver at tjene nogle lette penge - men hvad havde i gjort i min situation? Sagde til ham jeg ville vende tilbage på et senere tidspunkt. Selvfølgelig skal 5000,- ikke ødelægge det, men synes det er mange penge når man tænker på hvad han har betalt for det... og så er det bare pænt belastende oven i hehe.. God aften derude :-)

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:15

Jeg vil finde mig et nyt navn. Alene i det danske sprog er der mere end 70.000 ord og de kan jo kombineres uendeligt. Så det er på med tænkehatten og finde nogle nye ord frem.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:40

timmah:
Selvfølgelig skal 5000,- ikke ødelægge det, men synes det er mange penge når man tænker på hvad han har betalt for det... og så er det bare pænt belastende oven i

Det er ofte den attitude man hører, men ved du rent faktisk hvor meget han selv har betalt for domæne navnet?

Hvad hvis han, ligesom dig, for et par år siden, fik en ide og i forbindelse med denne ide, købte domænet fra en anden person for, lad os sige, kr. 4950. Er det så ok at han i dag vil have kr. 5000? Hvad forskel gør det, hvor meget han selv har haft af udgifter?

Hvis vi ikke kun kigger på domæne navne, men helt generelt på prissætning, er det så ikke en lidt underligt udgangspunkt at have, at prissætte hvor meget man selv vil betale for noget, ved at se på, hvor meget ham du køber fra, har betalt for det? Er det ikke ret ligegyldigt, hvor meget vedkommende selv har betalt for det?

Det der betyder noget, må jo være hvor meget man selv vil betale og ikke hvor meget den person man køber fra, har betalt.

Det kommer da nok ikke som en overraskelse, at f.eks. Elgiganten nok har haft et betydeligt lavere udgift til et produkt, end det de sætte det til salg for?

Hvis du ikke føler at domænet vil tilføre din ide mere end de kr. 5000 du betaler for det, så må du a) gøre som Niels siger, b) forhandle om prisen eller c) Klage til Klagenævnet for domænenavne, hvis du føler at personen ikke overholde de regler/love der er om domænenavne.

Held og lykke med det ihvertfald.

Kommer snart...

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 17:50
Tak for jeres svar.

Tænkstort - som du selv skriver her "Hvad hvis han, ligesom dig, for et par år siden, fik en ide og i forbindelse med denne ide, købte domænet fra en anden person for, lad os sige, kr. 4950. Er det så ok at han i dag vil have kr. 5000?"

Måske har du overset at jeg skrev ham der havde domænenavnet havde endnu flere navne, med vidt forskellige brancher, uden de bliver brugt - og han uden tøven kaster prisen i hovedet på mig. Det er lidt åbenlyst for mig hvad han har gang i - så mit spørgsmål må igen være - hvad havde i gjort?

Muligheden for at finde et andet navn er ikke tilstede da der ikke er andre betegnelser for det her produkt.

Tak :-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:59

timmah:
Tak for jeres svar.

Tænkstort - som du selv skriver her "Hvad hvis han, ligesom dig, for et par år siden, fik en ide og i forbindelse med denne ide, købte domænet fra en anden person for, lad os sige, kr. 4950. Er det så ok at han i dag vil have kr. 5000?"

Måske har du overset at jeg skrev ham der havde domænenavnet havde endnu flere navne, med vidt forskellige brancher, uden de bliver brugt - og han uden tøven kaster prisen i hovedet på mig. Det er lidt åbenlyst for mig hvad han har gang i - så mit spørgsmål må igen være - hvad havde i gjort?

Muligheden for at finde et andet navn er ikke tilstede da der ikke er andre betegnelser for det her produkt.

Tak :-)

Så har du egentlig selv givet svaret :-) Men hvis du ikke vil købe domænet, så må du finde på et navn, der ikke nødvendigvis siger så meget og så bare stræbe efter, at al indholdet på din side alligevel er så godt, at det ender med at få dig til at rangere godt.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:59

timmah:
Måske har du overset at jeg skrev ham der havde domænenavnet havde endnu flere navne, med vidt forskellige brancher, uden de bliver brugt - og han uden tøven kaster prisen i hovedet på mig.

Næh, havde faktisk læst det du skrev, men bare fordi vedkommende har flere domænenavne, betyder det jo ikke nødvendigvis, at min påstand ikke kunne være sandt.

At "han uden tøven kaster" en pris i hovedet på dig, betyder igen intet. Det kunne jo være, at han lige præcis vidste hvilke udgifter han har haft i forbindelse med domænenavnet og derfor kan prissætte meget hurtigt. Det viser da kun at han har styr på sin økonomi, det skal da ikke påvirke ham negativt at han har styr på sin økonomi, vel?

Held og lykke med dit projekt.

Kommer snart...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen så gå til domæneklagenævnet :) det koster dig kun 500 kr.

En anden ting så fortæl mig hvad følgende navne betød for dig første gang du mødte dem: amino, google, yahoo, jubii osv. - svaret er sikkert "ingenting" så hvis du enten ikke kan få domænet igennem klagenævnet eller vil betale 5000 for det så er der helt sikkert et andet ord for produktet.

En tredie ting er hvad pokker du vil gøre hvis du har produkt-x.dk og du senere vil sælge produkt y? Kan du huske om tæppeland da de begyndte at sælge gulve?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 19:45
Min pointe er ikke at jeg synes det er dyrt med 5000,- det er mere pricippet i det. Jeg kan heller ikke udtale mig om han er en domænehaj, for jeg ved det ikke med sikkerhed. Det Er bare det jeg havde på fornemmelsen eftersom han havde så mange vidt forskellige navne der ikke er i brug :-)

Mange tak for jeres svar!

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:34

Find et andet navn.

Navnene hænger på træerne og er alene et spørgsmål om fantasi - og så slipper du for en masse procesbøvl og penge ud af vinduet, på en ide der måske og måske ikke flyver.

guloggratis.dk - det her latterlige domænenavn har mere end 1 mio brugere...bare for at sætte tingene i perspektiv!

- Lad være med at opfind en masse dyre problemer

- lad være med at tage kampen om principper der ikke bære din forretning

- Gør alt hurtigt og billigt indtil du ved om din ide er flyvende

...det er mine bedste råd til dig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)