Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Kodning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Alle sammen,

Jeg håber i kan hjælpe med denne:

Jeg sidder og alver nogle småting for sjov, og skal nu have et program/webside til at hente nogel oplysninger fra en anden.

Sidder med en studiegruppen, hvor vi har et skema der skal følges - det kan alle 4 ændre i hver dag.

Jeg skal have en kodning der kan gøre at jeg taster nogle oplsyninger ind og denne søgning skal så gå ind og hente de oplysninger der ligger omkring det jeg søger.

Ex.

Jeg skal bruge et program hvor jeg taster nogle oplysninger ind fx. eksamen og så går den ind og henter de oplysninger der ligger fra dette.

Eller jeg går ind og vælger et navn - så skal den komme ud med alle de oplysninger den kan finde på min studiekammerat.

Det skal virke således at hvis jeg går ind i systemet at taster " Anders" så skal den gå ind på google og hente de tre øverste hits med det navn - og give mig et resultat tilbage.

er det muligt? og i givet fald er der nogle der kan hjælpe med den kode/vejledning om hvordan man gør eller hvad man skal bruge af evt. program for at få det til at lykkes :)

Håber på positiv feedback

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:08

Anders Gericke:

Det skal virke således at hvis jeg går ind i systemet at taster " Anders" så skal den gå ind på google og hente de tre øverste hits med det navn - og give mig et resultat tilbage.

er det muligt? og i givet fald er der nogle der kan hjælpe med den kode/vejledning om hvordan man gør eller hvad man skal bruge af evt. program for at få det til at lykkes :)

Hej Anders,

jo det er skam muligt, men tror det er en anelse avanceret for en helt blank nybegynder :-)

Alternativet ville nok være at læse lidt PHP & MySQL tutorials igennem og lege lidt med det først, f.eks. http://www.udvikleren.dk/artikler/ eller http://w3schools.com/php/default.asp.

Mads Madsen

Tilmeldt 14. Sep 08
Skrevet kl. 14:10

Mads Madsen:

Anders Gericke:

Hej Anders,

jo det er skam muligt, men tror det er en anelse avanceret for en helt blank nybegynder :-)

Alternativet ville nok være at læse lidt PHP & MySQL tutorials igennem og lege lidt med det først, f.eks. http://www.udvikleren.dk/artikler/ eller http://w3schools.com/php/default.asp.

Hej Mads,

Er det meget avanceret? - det er trods alt kun noget vi laver fordi vi ikke gider at skulle søge dem hver eneste gang manuelt.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:40

Anders Gericke:

Hej Mads,

Er det meget avanceret? - det er trods alt kun noget vi laver fordi vi ikke gider at skulle søge dem hver eneste gang manuelt.

Det er ved at være noget tid siden jeg har leget med at hente søgninger fra Google, ved ikke om det stadig er muligt at hente XML med søgninger. Men det er stadig en smule avanceret, du skal stadig kunne finde ud af at parse indholdet, til noget der kan gemmes i din egen database. :-)
Hvad der oftest ser let ud, er typisk meget avanceret kode bagved facaden :-)
Jeg ville meget gerne hjælpe dig yderligere, men har ét par eksamener her den næste uges tid, så er rimelig optaget :-)

Mads Madsen

Tilmeldt 14. Sep 08
Skrevet kl. 21:02

Hej Mads, 

Tak for dit svar - kunne det være du kunne have interesse i at hjælpe med?

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:08

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)