Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på semester projekt - Safe Socket

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Vi sidder 3 ingeniør (innovation & business) studerende som er igang med et semesterprojekt. 
Vi har skrevet denne projekt formulering (håber i kan bære over med at det er på engelsk):

Our idea is to implement inductive charging to the socket. If you think about the electrical toothbrush for a moment, it gets charged without a direct connection between the charger and the toothbrush. Power is transferred wirelessly from the charger to the toothbrush. This is proven to be both safe and efficient enough to provide power for electronics.

The socket is usually on the wall and therefore we need a way to keep the plug stuck on the socket otherwise the plug will fall off because of the walls vertical direction. This can be solved by using and magnetic force to hold the two parts together. Not only is it easy to plug in, but it also preventing people from falling and damaging the plug and socket.

The idea includes both safety and functionality by putting together existing technologies to what we like to call the ‘safe socket’. It is easy to implement in the current socket either by making a ‘safe socket’ plug for it. Likewise it can replace the plug in the socket by changing the present plug with a ‘safe socket’ plug.

The future vision of the idea is to make a plate without any switches, just a plate where you plug your ‘safe socket’ to the plate holding them together magnetically. Instead of the switches there will be an automatically system that turns on the power supply ones the two parts unite magnetically. When the plug and plate are separated again the power supply automatically shuts off. This is not only safer but it is also more energy efficient. The plate idea also opens the opportunity to produce it in different kind of forms and shapes.  

Det vi nu efterlyser fra jer er noget feedback på idéen.

På forhånd tak!

Vh Tugrul, Emil & Jones 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:19

Fornuftig ide, kan dog forbedres.

Kunne man forestille sig en plade på bordet, hvor jeg bare smider min telefon, så bliver den opladt? Jeg smider også fjernbetjeningen på pladen og den bliver opladt? I stedet for jeg skal indsætte det hele i væggen!

Kunne man forestille sig en "omformer" fra en almindelig stikkontakt til den i beskriver? Og ligeledes med et almindeligt hanstik? Det tror jeg mange børnefamilier vil være glade for - at deres børn ikke stikker søm mv. i stikkontakten. Og man stadig kan bruge stikket i et vist omfang.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28

Den med telefonen har vi ikke haft oppe og vende endnu, men det lyder som en god forbedring. 

"Omformeren" har vi tænkt på, da denne også er nødvendig for at implementere vores stik i det som findes nu. Som omformer har vi overvejer at lave det lidt som en forlængerledning, sådan at samlingen kan gemmes væk. For at omforme de nuværende stikkontakter har vi overvejet om vi kan lave et stik til kontakten som virker på samme måde, altså et hanstik med en induktiv overflade til det næste stik. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)