Kan man sige noget om hvor meget man ca. bør ligge i Adwords?
ja, det optimale beløb:) Og det optimale beløb, er der hvor din ROI peaker.
Og det findes gennem løbende arbejde med shoppen og AdWords kontoen. Så det egentlige svar på dit spørgsmål er nej - man kan ikke på forhånd give svar på det optimale AdWords budget.
Mit store spørgsmål er bare, hvor meget man skal betale for at få det større salg..
I de fleste tilfælde vil et fee til en AdWords ekspert sagtens kunne betale sig. Men kommer selvfølgelig an på, hvor godt din konto performer pt.
Jeg gennemgår gerne din AdWords og Analytics konto og laver en analyse, UB. Så får du en god idé omkring din performance nu og lidt omkring forventet potentiale.
Kan man sige noget om hvor meget man ca. bør ligge i Adwords?
Lige PT ligger mine udgifter til Adwords på 10% af omsætningen - Men er det godt eller skidt?
Jeg overvejer selv at få hjælp til Adwords da jeg ikke er så meget i tvivl om, at det ville give mig større salg. Mit store spørgsmål er bare, hvor meget man skal betale for at få det større salg..
Som en MEGET grov tommelfingerregel er du ikke helt ved siden af.
Men da FORTJENESTEN (den del din udgift til adWords skal tages fra) kan variere meget fra branche til branche, så giver det mere idé at tale om et budget i forhold til fortjenesten (inden din markedsføringsinvestering er regnet med).
Men der er være mange parametre, der har en direkte indflydelse på budgettet.
Nogle få at tage hensyn til:
Hvor højt ligger dine annoncer i dag på dine vigtigste søgeord?
Har du i det hele taget fundet dine vigtigste søgeord?