Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sjov ide til elev ansøgning, holder det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en lige en sjov idé til en elev ansøgning. Jeg skal ud også søge elevplads og starte pr 1.8/9 2012. Skal lige siges, jeg også vil søge normale stillinger!

Men kunne man lave en ansøgning, hvor man igennem sin elevtid i samarbejde med virksomheden starter en webshop for dem? (Ved godt det ikke er de store virksomheder som TDC, Bilka osv.). Tror du nogle ville tage sådan en ansøgning seriøst?

Skal siges jeg har erfaring inden for området og har allerede en webshop kørende.

Mvh Lasse

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lasse.

Jeg tror mere du skal satse på at fortælle dem at du allerede har en webshop kørende, og at det evt. er noget du kan hjælpe dem med at starte op som en af dine opgaver. Det kan jo være at de i forvejen har nogle mindre opgaver som de mener er gode for eleverne at lære af, ligesom der vel foreligger nogle krav til hvad du skal igennem i en elevtid.

Og skriv gerne i dit cv hvad du har lært af at starte egen webshop, hvilke kompetencer har det givet dig? Er du blevet bedre til hjemmesideprogramering, har lært om leverandørforhandlinger eller hvad har du lært? Skriv de 4-5 vigtigste ting du har lært, så de kan se at du kan lidt mere end alle andre der søger. Det kan jo være at de kompetencer passer ind i et andet projekt de går og overvejer end lige en webshop.

Måske kan du så når du først er ansat bruge lidt krudt på at prikke til chefen om ikke de skal have en webshop, og fortælle at du kan hjælpe dem med at starte en op...

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej det  er en super ide - du skal være anderledes en alle de andre og de "andre" sende en tom intetsigen ansøning 

med oplysninger om hvad de kan og gerne vil samt lidt om hvad de laver i fritiden.

Der er næste aldrig nogle som skriver hvad de kan gør for firmaet 

jeg har ansat flerer på uopfordred ansøgninger men de har alle beskrevet hvad de kunne gøre for mig

Du skal udvæge en 2-3 firmaer og bruge lidt tid på at finde ud af hvorfor de kan bruge en shop lave et lille oplæg som sikkert kan laves som en template med firma navn indsat etc.

ring til direktøren/anden i firmaet  bed om et møde hvor du vil præøsentere en ide

bed om 20 minutter - sig til dig selv at du vil kontakte 50 firmaer og at dit sussec kriterie er

at vise det du kan til firmaet -  så hvis et firma siger nej så videre til det næste.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)