Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en newbie... ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jer derude,

Jeg har brug for hjælp til at få afklaret mine spørgsmål vedrørende nogle hjemmesider jeg har i tankerne...

Men først: Jeg aner ikke hvordan man programmere andet end lidt PHP, som jeg sikkert alligevel ikke ville kunne finde ud af at anvende.

Så: Hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil lave en lidt kompliceret hjemmeside? Jeg har omkring 10 fantastiske (min egen mening selvfølgelig). Hvor af ca. 8 af dem er tænkt som internationale og 2 som danske. Ja, jeg ved godt er der skal nogle penge til for at markedsføre, men først vil jeg bare gerne få lavet siden/siderne også kan jeg tænke på markedsføring senere...

Mange ting der går igennem i mine idéer er det at kunne oprette sig som bruger, slå noget op på siden (kommentar eller andet), kunne slå en annonce op, osv. Idéen på de fleste af hjemmesiderne er desuden at  jeg skal kunne ''slå'' reklamer op.

Nogle der har en idé om, hvor jeg bør starte eller evt. kunne hjælpe mig direkte igang? Ville også gerne lærer programmering, men har desværre lidt travlt i min hverdag...men hvis jeg skulle lærer noget programmering hvad skulle det så være?

Undskyld indlæget blev så langt! Vil prøve at gøre det kortere en anden gang :)

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 22:27

1. Det lyder som om du har brug for en programmør, du kan fx. lave et debat indlæg her på amino som hedder noget alla: Programmør søges

Der kan du så skrive hvad din hjemmeside skal kunne osv.

2.  Hvis du selv vil lære at programmere kan jeg anbefale nemprogrammering.dk

Hilsen Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander Baandrup Larsen:

1. Det lyder som om du har brug for en programmør, du kan fx. lave et debat indlæg her på amino som hedder noget alla: Programmør søges

Der kan du så skrive hvad din hjemmeside skal kunne osv.

eller bruge amino freelancer

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:19

Hey Berti.

Den udfordring du står overfor, har mange...rigtig mange stået overfor før - og ubehagelig få har rent faktisk fået succes - ja, jeg re lyseslukker! Undskyld for det.

Problemet er, at hvis du ikke er vant til at arbejde med IT, så er det ikke den fedeste branche at kaste sig ud i.

De fleste af os kender DBA - det er relativt simpelt at bruge, og ikke specielt komplekst. DBA har 26 fastansatte, alene til drift og udvikling af hjemmesiden.

Reelt har du 4 muligheder.

1) Team up. Find en du fungere godt sammen med, og som kan implementere og hjæple med at forbedre dine ideer.

2) Den hårde vej - lær at gør det selv. Det nemmeste, hvis du vil lære at programmere, er at gå igang med PHP/MySQL. Hent XAMP ned til din maskine, og begynd så sat søg - der findes tonsvis af online guides. Du kan starte med at lave en side du kan logge ind på, og logge ud af, herefter kan du sætte mail-validering og glemt password på...og har du fået blod på tanden, kan du udvide efter behov.

3) Standardsoftware og customisering. Der findes en væld af frameworks og systemer du kan benytte. Wordpress er forholdsvis enkelt og ligetil - og kan blive nogenlunde avanceret. Joomla er også et godt sted at starte.

4) Outsource. Du køber de ting du ikke selv kan ude i byen. Det kan være her på Amino, det kan være på elance.com eller det kan være ved at google virksomheder der udvikler hjemmesider. Det er dyrt, og du skal vide hvad du vil have. Det er en fristende løsning - men mit råd til dig og enhver anden der vil outsource - outsource ALDRIG andet end primitive løsninger, medmindre du har forstand på IT. Portaler og funktionelle sites er langt mere komplicerede og lræver teknisk indblik - hvis ikke det skal ende i en mindre og temmelig dyr katastrofe.

Jeg er ked af, hvis jeg har punkteret ballonen - det har ikke været min mening. I virkeligheden mener jeg dine bedste muligheder ligger i et mix mellem dem alle.

1'eren giver dig langt bedre mulighed for at udvikle den rigtige ide, og du har en der kan hjælpe dig - når du uundgåeligt sidder fast.

2'eren giver dig en uvurderlig indsigt i hvor kompleks verden er, og hvad der skal til for at komme i luften. Den viden kan både bygge dit site, men også gøre dig i stand til at styre andre til at bygge de sites du gerne vil.

3'eren giver dig luft under vingerne med det samme, og du slipper for at skulle udvikle trivielle funktioner - desuden kan du købe billige flotte templates indtil du har pengene til et unikt design.

4'eren det er her du rykker. Professionelle folk laver det de er bedst til, for at udvikle din forretning. Det koster penge, men det er her de unikke sites bliver til.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 08:14

Ja det er nok også et meget godt sted at starte :-) 

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:34

Okay,

Så der er ingen let udvej ud af det her...andet end betaling, som ville blive for dyrt.

Men tror i man kunne få en programmør til at lave noget ''gratis'' også tilgengæld få noget af indtjeningen fra siden? ;)

Ellers tusind tak for svarene. Jeg er allerede begyndt at lærer en masse PHP også tager jeg de andre senere.

Tak!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:47

Godt råd: få ikke lavet noget gratis. Det går altid i ged, og bliver aldrig rigtig godt...

Munksgaard er inde på noget rigtigt mht. standart software. Wordpress er eksempelvis ret ligetil, hvis man lige sætter sig ned med det en dag eller to. Og desuden er der et vlæld af gratis og billige hjemmesidesetups man kan bruge - og rigtig mange af dem er faktisk superfede... (http://wordpress.com/)

Fine & billige themes kan ses her:

http://demo.wpzoom.com/

http://www.dessign.net/

http://www.paddsolutions.com/

og der er mange flere på google :)

Held og lykke med det

/Jon

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:53
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:54

Prøv at kig lidt rundt herinde - du vil sikkert hurtigt kunne finde en meget lækker trend.

Der er mange der har fået 'The Idea', og nu skal de bare have nogle til at udvikle den for dem...gratis - mod selvfølgelig en begrænset ejerandel i den nye millardforretning.

Jeg tror man som programmør og webdesigner kan tage alle de tilbud der findes derude og arbejde gratis herfra og til dommedag, hvorfor de færreste er interesseret, medmindre de enten får kontanter up front, eller de er deres egen idé og forretning - hvilket er grunden til jeg nævner reelt partnerskab.

Når du kigger på teknologien finder du nok hurtigt ud af der er 3 lag. Der er logik - det er din PHP-kode, så er der præsentation - det er her en designer kommer på banen, og så brugsmønsteret - altså hvor en handling fører en stribe handlinger med sig (reset password -> Mail til bruger -> Nyt password). Hvis du halter i bare ét af de aspekter fremstår din side ukomplet og uprofessionel.

Hvis du er i tvivl om hvad jeg mener, kan du gå på min egen køreskole-portal. Logikken fungere efter hensigten, de workflows der er i portalen fungere også...men du vil sikkert studse lidt over designet. Portalen er meget enkelt ikke lækker nok til at fremstå troværdig.

Jeg kan ikke selv sætte en finger på hvad det er der mangler, jeg kan bare se der er noget galt - hvis jeg skal lykkedes med mit projekt, er jeg nødt til at få en designer ind over.

Designere: Hvis i er interesseret i at arbejde gratis, mod en lille bid af det enorme overskud der er lige på trapperne, så drop mig venligst en besked!

Nej, seriøst - jeg regner med at skulle ud i byen og betale klejner for at få rettet op på det der nu mangler for at blive et troværdigt site.

Dit problem er klassisk, og selvom man kan løfte noget af opgaven står man som oftest med et problem på noget andet. Derfor er mit råd. Team up, design jeres forretning som i vil lave det, lav hvad i selv kan og outsource for guds skyld det i ikke kan.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)