Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det perfekte billede!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har været ved at tage en masse test billeder angående et produktet til en webshop. Har bare lige det lille problem, at lige meget, hvordan jeg ændrer på lyset, kamera mm. får jeg konstant et lille blåt skær rundt omkring objektet? 

Nogen som kunne give mig deres hint til, hva' de tror problemet skyldes? Det ville jeg virkelig sætte pris på!

Billedet er taget i et fototelt, med et almindelig digital kamera.

Lys behøver i ikke spørge til, det er der rigelig af, bruger nemlig halogen lamper (Kameraet har en special indstilling til halogen lamper, så det tænker jeg ikke kunne være et problem)?

Andet, spørg løs! Big Smile 

Billede ses her "læg mærke til kanten"

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:05

Billede kan også ses i fuld størrelse her!

Fra kbh
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:10

Det problem har jeg osse haft. JEg fik det blå skær  væk ved at indstille white balancen.

Jeg gjorde det ved at vælge manuel white balance. Tage et billede af et helt hvidt papir der hvor jeg tager billeder og valgte derefter fra menuen indstil white balance og valgte det hvide billede jeg lige havde taget

Ballonbukser, drengebukser, pigebukser og voksenbukser fra La/Møf. Find os på www.lamoef.dk

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:17

thomas hansen:

Det problem har jeg osse haft. JEg fik det blå skær  væk ved at indstille white balancen.

Har snart taget 400 test billeder og er ikke til freds med et eneste af dem endnu, og synes bestemt at jeg har rykket frem og tilbage i denne indstilling op til flere gange uden og få et ordenlig resultat, men det skal bestemt prøves igen. Skriver igen om 2 min så kan vi se om du får ret. Wink 

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:23

Desværre kan jeg melde at lige meget, hvilken indstilling under white balance jeg bruge, blev det kun værre. 

Nogen andre, som har en idé?

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:24

Hvilket kamera (mærke/model) bruger du? Umiddelbart siger mit fotografiske øje mig, at det ligner en typisk linsefejl (kromatisk abberation) det skyldes typisk kvaliteten af linsen. Jeg har selv et lille Canon IXUS til feriebrug og den slags, og sammenlignet med den Canon 5D jeg bruger i arbejdsøjemed er der STOR forskel i kvaliteten (bruger stort set ikke IXUS'en længere) ;)

Mvh. Niels

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:27

Niels:
sammenlignet med den Canon 5D jeg bruger i arbejdsøjemed
Ja, glemte lige at sige at det er med en af de tungere objektiver jeg bruger (kamerahuset har selvsagt ikke så meget med linsefejlen at gøre)

... og når jeg skriver linsefejl er det ikke en defekt på dit kamera :) Det er et kompromis fabrikanten laver for at holde prisen nede, da en bedre optik betyder et dyrere kamera :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:29
Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 22:29

Kan godt nok ikke prale det store her, men modelen hedder "Samsung ES9".

Du siger, der er stor forskel fra kamera til kamera, men nu jeg tænker over det, kunne det vil evt. godt være lyset? For i mit fototelt, har jeg kun lys fra sidderne af og ikke fra oven? Kunne dette have en effekt på det omtalte emne?

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 22:31

... men nok nørdsnak fra mig - problemet kan evt. afhjælpes ved at reducere kontrasten (her sort på hvid baggrund)
Skal baggrunden være hvid? Prøv bare lige for sjovs skyld at lægge noget gråt ind som baggrund, hvis det er muligt og se om problemet forsvinder (og sæt samtidig kameraets ISO så lavt som muligt (80-100 eller deromkring))

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)