Jeg er interesseret i at starte mit eget tøjmærke, men jeg ved ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har derfor en del spørgsmål, som I forhåbentligt kan hjælpe mig med. Hvor finder jeg en producent, hvor jeg kan få produceret tøjet billigt og af høj kvalitet? Hvor finder jeg de tekstiler, som jeg skal bruge? Jeg leder efter nogle pæne mønstre, som jeg kan lave nogle fede t shirts af. Skal man have en dansk skrædder til at producere en prototype af tøjet, inden man går videre med det til en producent i udlandet? Forhåbentligt kan I svare på mine spørgsmål. Der vil formentligt komme flere :) På forhånd tak. |
Det er nok et af de værst tænkelige tidspunkter at starte et tøjmærke. Forbruget er stagneret, og butikkerne har svært ved at sælge varerne til bare nogenlunde vejl priser.
Det er ekstra svært, når du ingen branche kendskab har. Derfor vil jeg anbefale, at du søger job hos et tøjmærke, og lærer alle processerne først, før du kaster dig ud i et solo projekt.
Det er kun 10% af et tøjmærke, som omhandler skabelsen af kollektionen. Resten er praktiske ting, som gør at firmaet økonomisk og distributionsmæssigt hænger sammen.
Så behold drømme projektet i tankerne, og få dig nogle gode redskaber, så du kan føre det ud i livet ;D