Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltag i vores (Amino) Idékapløb

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 13:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Idékonkurrencen Kort&Godt:

Kære Umut

Tak for dit indlæg. Hvis vi kan inspirere som vi tilsynlandende har gjort her er det jo fantastisk, det er jo hele formålet. Om du så havde fået ideen i en anden kontekst senere er en anden ting, men det har motiveret dig til at handle ;-)

Skriv videre her så følger vi dit projekt... din blog kunne jo også være en status på dit projekt, så vi netop kan følge med og komme med sparring i din process?

Når dette er sagt, kan man sagtens have en blog ved siden af alt det man går og laver, det har vi andre jo også. Bloggen er vores fritidsidealismeprojekt ;-)

Vi blogges ved Umut, og tak fordi vi måtte inspirere

Mvh

Tommy Duus

I har helt klart inspireret mig. Tanken om at have en blog og skrive blogindlæg fik mig til at grave dybere og prøve at finde en løsning på mit problem, for det der holdte mig tilbage var mine skrivefærdigheder. 
Jeg tror jeg vil lave en personlig blog hvor jeg vil skrive om forløbet fra idé til forhåbentlig succes hvor jeg vil komme ind på alle de processer jeg kommer igennem.
Jeg håber at jeg kan komme ind på at finde samarbejdspartnere, det kunne eksempelvis være programmører, at finde investorer og hvad der ellers sker for en startup virksomhed.
Forhåbentlig blogges vi ved!
jesperlh:

Tillad mig at juble en lille smule, det er sgu da FEDT!!! Al mulig held og lykke med det, håber det bliver en vanvittig stor succes!!! :-)  

Og rigtig glad for at ideer kan inspirerer til ideer!!!

Det er jeg glad for at høre. Synes helt klart at idéer avler idéer, tror bare der er mange der ikke tror nok på sig selv eller idéen.
Jeg læser dagligt om startups der har succes hvor jeg tænker, hvis de kan så kan jeg også. Nogle af disse startups har ligefrem ikke "opfundet" den dybe tallerken. Jeg hører tit iværksættere sige at det ikke handler om idéen er god eller ej, men det handler om udførelsen.
Har du en god idé som du selv tror på, så er det bare om at komme igang. Hvis du tror nok på den, så er sandsynligheden for succes større end hvis du ikke tror på idéen!

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:10 | Låst

Hej Thasje

Nej du er ikke skævt på den... men de hurtige indspark kan laves ved at man kommentere på dem i bloggen og derved indgik i en dialog? Jespers idé med at samle en masse ideer i et fora har klart sin berettigelse tjek evt. www.ideernes.dk (faktisk min idé ;-) og Jesper og jeg drøftede også denne i en længere telefonsamtale da vi valgte at lave et idékapløb.

Sagen med de individuelle blogs/ sider er, at det bliver vores eget. Et sted hvor vi selv er herre og bestemmer, kan rette og slette. Vi skal kun kunne forstå vores eget system og gøre det på vores egen måde. Sporten med de forhåbenligt mange blogs med tiden er, at der er nogen man følger mere end andre. Samlede man dem skal der være nogle til at administrere og lave regelsæt... være bussemænd, og være øre for en masserettet kritik fordi der er tusind meninger om hvordan tingene gøres bedst. 

Hver sin blog, hver sin herre... måde, metode osv... men et mål! - At nå 1000 ideer

Tommy

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 21:01 | Låst

Well... nu har vi set at ideer avler ideer, så vil gerne opfordre flere til at, om ikke ligefrem lege med i 1000 ideerlegen, men offentliggøre de ideer i ved i aldrig for gjort noget ved, eller som i synes stinker, for de inspirerer, så dyrk DEN her ide 107

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 13:47 | Låst

En sjov historie!

Var til Julefrokost med en erhvervsnetværksgruppe i går. Her fortalte Tømremesteren at han engang havde været til 24 timers "søm seminar". Ja, søm... ikke også skruer, men søm! Mit spørgsmål var så, hvad snakker man om i 24 timer og hvem er med?

Det viste sig at de var 20 samlet over 24 timer og snakkede kun om søm, materialer, funtionalitet, rust, gnidningsmodstand osv. Det var eksperter indenfor alle dele af branchen fra flere lande der var samlet.

Hvad der først var ment som et "For sjovt spørgsmål" udviklede sig til et længere foredrag og tænk sig, det blev faktisk ret spændende. Jeg pitchede og tegnede naturligvis min ide her, som i en variationsform faktisk er ved at blive udviklet til sømpistoler. Jeg blev bekræftet i at jeg ikke var helt gal på den, men også at den skulle udvikles yderligere ellers ville den være for dyr at producere.

Men... jeg fik mig inviteret med til næste års "Søm-seminar", for han synes min idé var værd at fremlægge... Cool at skulle fortælle konen, sorry... smutter i weekenden skal til 24 timers søm-seminar ;-)

Skulle det komme så vidt, at han ikke glemmer mig, opdatere jeg naturligvis i detaljer... så andre der er interesserede kan følge med...

Invitation:

Når det er sagt runder jeg snart idé nr 60 og Jesper er på nr 114 (troede lige jeg hentede ind?) Så du skal snart med på vognen hvis du vil med i vores idékapløb, ellers vedbliver det med at være et parløb? Hvis vi poster en idé om dagen i snit er vi trods alt først i mål om knap 3 år... 

/Jesper - http://a1000ideas.com

/Tommy - http://idegeneratoren.blogspot.com

/DIG? -

Tommy Duus

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 21:09 | Låst

Jesper er på nr 114

115! ;-)

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 23:22 | Låst

Sun of a b.....

Har en 40 stykker i overskriftsform... men mange af de tilbageværende kræver virkeligt et tilløb

Tror jeg henter dig omkring nr. 300 ;-)

Tommy

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 23:59 | Låst

Yeah right! ;-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 00:12 | Låst

jesperlh:

Jesper er på nr 114

115! ;-)

Med al respekt for alle dine idéer - og det mener jeg - så er jeg ganske imponeret, men det er jo ikke et spørgsmål om kvantitet, men derimod kvalitet. Hvis der er en af dine idéer, du selv tror helt vildt meget på, så er du vel nødt til selv at realisere den! Eller hvad? :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Skrevet kl. 09:05 | Låst

Hvis der er en af dine idéer, du selv tror helt vildt meget på, så er du vel nødt til selv at realisere den! Eller hvad? :-)

Absolut, og a 1000 ideas er mit overskudslager, da jeg aktuelt arbejder med to af mine ideer, de er jo så sjovt nok IKKE på bloggen ;-) Ikke at dem på a 1000 ideas nødvendigvis er dårligere, det er bare de to jeg brænder mest for :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:38 | Låst

Skriver man bare ideerne her eller hvordan? :)

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)