Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrence - Hjælp Amino

Side 3 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort:

Få styr på jeres urlèr de stinker. Marketing og slag hedder f.eks "Groupid=6"

Fjern aktive links i signatur.


Fjerne meget af det ubrugelige = bedre load tider.
Forsiden er fyldt med alt muligt "smart" som jeg personligt ALDRIG bruger. Link til funktionerne, frem for at inklude dem på forsiden. (f.eks. online netop nu)

Gå mere målrettet efter keywords, der sigtes ekstremt bredt på ord og fraser, der er liiige brede nok.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er lidt over 95.000 amino'er, gør en pressmeddelelse klar til du rammer 100.000 styk. 

Sørg for den er positiv "Det kan godt være der er en finanskrise over os, men med 100.000 iværksættere i ryggen kan danmark kun have en lys fremtid. "

Derunder skriv om eksempelvis freelancer, som værende et sted alle har mulighed for at udføre jobs for andre, omkring ens ekspertise punkt. 

Farverig, grafer og andet gejl for at få folks interesse. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Nicolaj Thomasen:

Hvis du er på denne URL og klikker på Buzz, så hedder den URL stadig http://www.amino.dk/nyt/, men redirecter til Buzz. Ligeledes har I valgt at kalde URL´en på lokalebørsen for lokalebors/home, men linker alligevel til http://www.amino.dk/lokalebors/, som så viderestilles.

For at supplere Nicolajs glimrende fund, så bliver sidstnævnte URL endda viderestillet med en 302 redirect. Det bør fluks ændres til en 301 - og så bør I nok overveje at trawle sitet igennem for flere forekomster af 302 redirects. Det er lidt ærgerligt, hvis I har for mange af dem rundt om på sitet.

 

Det er galt flere steder, også når du er på forsiden af Amino Tryk.

Der er ligeledes steder, hvor I ikke engang viderestiller, men hvor der er dublicate content, i form af 2 ens sider på forskellige URL´s:

http://www.amino.dk/freelancer/home.aspx

http://www.amino.dk/freelancer/

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Martin Thorborg:

Vi har sikkert glemt et eller andet teknisk, eller fokuseret på forkerte ord etc. og det skal vi have rådet bod på.

Det, jeg oplever på Amino, som jeg faktisk ikke oplever andre steder, er en ofte MEGET langsom indlæsning af siderne - hvilket må skræmme evt. nye brugere væk, som endnu ikke har fået oplevelsen af, at Amino er en rigtig god ressource (og ventetiden værd).

Dernæst vil det gøre brugeroplevelsen bedre, hvis der blev iværksat et intenst fokus på de fejl, man som eksisterende bruger oplever. Jeg oplever desværre alt for mange tekniske fejl og mangler forskellige steder (fejl i editorerne i debatten og Buzz, for ikke at nævne den klassiske Amino-fejl: "Ups, der opstod en fejl" - i editoren på Buzz har jeg ikke adgang til linkfunktionen eller mulighed for at benytte linjeskift i kommentarerne).

Jeg er klar over, at I tester for fejl i forbindelse med introduktion af nye features, men oplever desværre fejlretningen som hullet og stormasket - en kraftig reducering af de fejl vil gøre Amino bedre for alle (også for nye og endnu ikke oprettede brugere).

SEO handler jo også om usability :o)



Problemet med hastighed og fejl, er det desværre det samme som det altid har været.
Vi har ikke adgang til alt kildekode på Amino og derfor er det super svært at gøre noget ved.
Vi har nok brugt 1.000 timers kodearbejde på at gøre det bedre og det vi har fået ud af det, er at Amino har holdt en stabil middelmådig hastighed, selvom vi har fået mange flere brugere.
Så arbejdet har ikke været spildt, men i har ikke oplevet en forbedring.
Det vi nok skal en dag, er at programmere hele debatten om og det er ikke en opgave jeg glæder mig til...

Ups den næste del var til: 


Mht. funktioner som du ikke bruger, så kunne det jo tænkes de blev brugt af andre :-)
Men det er den klassiske problemstilling, at folk tror at alle er som dem og derfor syntes at alle andre er amatører ;-)
Men at drive et forum, hvor både hard core iværksættere og skoleelever skal kunne være, er ikke helt let for at sige det mildt og jeg tror det vi har i dag, fungerer ok for alle.

Tak for godt input!

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Fjern aktive links i signatur.

Efter min bedste overbevisning så vil dit forslag reducere Aminos synlighed i søgemaskinerne og Aminos indtægter fra Amino Plus abonnementerne.

Mange debattører bruger deres signatur som en aktiv del af deres markedsføring. Fjernes muligheden for at linke ud fra signaturen, så fjerner du også en del af debattørens incitament til at bidrage med indlæg og viden.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Problemet med hastighed og fejl, er det desværre det samme som det altid har været.
Vi har ikke adgang til alt kildekode på Amino og derfor er det super svært at gøre noget ved.
Vi har nok brugt 1.000 timers kodearbejde på at gøre det bedre og det vi har fået ud af det, er at Amino har holdt en stabil middelmådig hastighed, selvom vi har fået mange flere brugere.
Så arbejdet har ikke været spildt, men i har ikke oplevet en forbedring.
Det vi nok skal en dag, er at programmere hele debatten om og det er ikke en opgave jeg glæder mig til...

Nu ikke for at underminere det du siger, men i har jo ændret design i den tid jeg har været på amino, og mange af de ændringer hvor i kan opnå en højere hastighed end "middelmådig" er netop ved at se på om de grafikfiler som i benytter nu også bliver benyttet optimalt. Rigtig meget hastighedsoptimering har med design at gøre.

her tænker jeg fx på

  • sammenlægning af grafikfiler (css sprites) 
  • Fjernelse af unødige grafikfiler hvor I i stedet kan bruge CSS.
  • caching af grafikfiler

Ja jeg har jo været stort set hele smøren igennem i tidligere tråde om hastighed på amino (også en du selv oprettede til formålet), og der er rigtig meget at hente på det punkt. Det er der jeg mener i skal starte.

Prøv at forestille dig hvis man gør så hver bruger kun skal hente bare 1/3 del af alle de grafikker og filer som man i dag skal hente som bruger, det vil både gøre at det går hurtigere for brugeren, men også at serveren kan håndtere langt flere brugere på samme tid.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Jeg ved, I har lagt mange timers arbejde i at forbedre hastighed og features på Amino, så det er ikke en kritik af, at I ikke gør noget - jeg udpeger blot de steder, hvor jeg ser nogle kritiske problemer i forhold til SEO/brugervenlighed. Hvis man vil have brugere til at interagere på en hjemmeside, så er det første step "ikke at skræmme dem væk" (hvilket kan være lettere sagt end gjort). Her kan hastighed og fejlmeddelelser være en medvirkende årsag, hvis brugerne holder sig væk.

Alt hvad jeg kaster mig over af projekter på nettet, er noget jeg selv koder fra bunden af - så jeg ved godt, at det, der for andre ser legende let ud, langt fra altid er let at udvikle.

Og jeg kan sagtens forstå, at du (og resten af Amino-teamet, sikkert) ikke glæder jer til at skulle igang med at kode hele forumsystemet om - hvem har lyst til det? Men, hvis "akilleshælen" er et vigtigt, bærende element (som jeg har indtryk af, at foraet på Amino er), kan det være nødvendigt ikke at udskyde en udvikling af et nyt system for længe :o)

Martin Thorborg:
Mht. funktioner som du ikke bruger, så kunne det jo tænkes de blev brugt af andre :-)
Men det er den klassiske problemstilling, at folk tror at alle er som dem og derfor syntes at alle andre er amatører ;-)

Det var nu ikke mig, der nævnte funktioner, jeg ikke bruger ;o) Det, jeg nævnte var, at jeg oplever fejl i editorerne på debatten og Buzz - omkring sidstnævnte har jeg eks. ingen mulighed for at indsætte links i kommentarerne og linjeskiftene i mine kommentarer bliver helt udeladt af systemet - så al tekst står i en samlet bunke.

Tilføjelse: jeg har lige set, at den sidste del ikke var til mig - jeg lader dog min kommentar stå alligevel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere andre nævner, så er hastigheden på siden bare ikke god nok. Det tager over 11 sekunder at indlæse forsiden, puha!

Som Kim skriver kan i lave rigtigt meget blot ved at tænke hastighed ind i jeres design, her er en masse forslag: http://gtmetrix.com/reports/amino.dk/tsVGIvSp 

At gå ind og bruge tid på at lave specifik SEO på nøgleord, vil jeg ikke mene er der hvor I får mest ud af jeres tid, i stedet vil jeg henvise til en af jeres egne ekspertblogs - fokuser i stedet på brugervenlighed og produktudvikling.

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men det er den klassiske problemstilling, at folk tror at alle er som dem og derfor syntes at alle andre er amatører ;-)




Hvis hastigheden er et problem, hvilket flere jo direkte skriver det er, så var det da meget oplagt at tage nogle af funktionerne væk fra forsiden.

Spørg folk, hvad de kommer her på Amino for, jeg tror ikke mange promille siger " for at læse nyheder og aktiekurser"

-og hvis nu et af modulerne er ufatteligt sløvt og faktisk 80% af grunden til den sløve load tid, så kunne det måske være værd at overveje, ja i det mindste at se på det, frem for at afvise det blankt !

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en link&vind konkurrence ?

Sæt et banner eller godt tekst link til Amino på din hjemmeside.

Blandt alle som deltager trækker vi lod om gratis AminoPlus medlemskab hver måned.

Side 3 ud af 11 (101 indlæg)