Ja i skal have reg,bevis med CVR.nr. Rasmus..Nej er ikke så genialt i et I/S..se tidligere indlæg.
MvH Peter
|
Hej Peter,
Jeg tænker mere generelt.. :-)
Mvh
Rasmus
Hej Peter, |
Tja..har set en del forsøg på det..hvor det er gået i skudder/mudder. Enten har banken trukket fra forkert konto, der er lånt penge på konto, der ikke er ført tilbage mv. Der kræver en god styring med 3 konti.
MvH Peter |
Tak for kritikken! |
Rasmus..det var ikke ment som kritik. Skulle mere ses som en reminder, at man ikke nødvendigvis bør lave tingene for indviklet. Men det er naturligvis kun en selv, der kan afgøre.
MvH Peter |
Det er bare i orden :-) |
I den filial jeg er ansat, kræver vi faktisk i de fleste tilfælde også at se et budget og en forretningsplan, før vi vil overveje at lave et engagement til en virksomhed. Bankerne har altid mulighed for at takke nej til en virksomhed, i modsætning til privat personer, men min indtryk er at kravene varierer meget fra kæde til kæde og fra filial til filial. |
Det er efter min opfattelse noget svineri at bankerne har mulighed for at nægte at oprette en almendelig anfordringskonto til en virksomhed. dels er virksomheden nød til at have en Nem-konto, dels kan man jo ikke drive virksomhed idag uden en bankkonto.. Og bankerne bliver støttet i hoved og r... via bankpakker, billige lånemuligheder i nationalbanken osv... og banken risikerer jo ikke noget ved at oprette en almendelig anfordringskonto uden kredit.. Bankerne har desværre for meget indflydelse på samfundet via deres måde at drive forretning, som er alt andet end imponerende.. |
Helt enig |
Venligst
René Buch